Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Големият шопинг ден на Alibaba: Гигантът направи продажби за над 30 млрд. долара
Китайският интернет гигант Alibaba постави нови рекорди в традиционния си вече годишен шопинг ден Singles Day, който компанията организира.
В първите 85 секунди от началото на деня той продаде продукти и услуги на стойност от рекордните 1 млрд. долара.
В първия един час на Singles Day продажбите удариха рекордния връх от 10 млрд. долара.
За 24-те часа на Singles Day Alibaba продаде стоки и услуги на стойност над 30,8 млрд. долара, съобщи BBC News. Това е 27% повече спрямо миналогосишния шопинг ден Singles Day. В същото време 27-те процента са най-ниското годишно покачване на продажбите в историята на деня за продажби "Singles Day".
Alibaba Group стартира Singles Day през 2009 г. като неформален ден на необвързаните, за да им предложи множество оферти за продукти и услуги с големи отстъпки на 11 ноември. Впоследствие събитието се разшири до неочаквани размери и желание на потребителите да купуват, включително с помощта на празнична церемония за откриването му с участието на американски музикални и кино звезди. В церемонията на верашния ден участва Марая Кери, имаше японска имитаторка на Бионсе и изпълнения на "Цирк дьо Солей" на тема пазаруването на обувки.
Singles Day беше учреден от Alibaba преди години като шеговит антипод на роматичния празник Свети Валентин, който също е повод за голяма треска на пазаруване и задвижва търговия. Денят вече е второто в света най-голямо събитие за пазаруване след Черния петък в САЩ и Кибер понеделника в страната, взети заедно, според агенция "Блумбърг".
Около 180 000 марки са били предложени на потребителите в Китай през 2018 г., като някои от най-интересните са технологичните като Apple.
Миналата година компанията разшири събитието до западните пазари на САЩ и Великобритания, давайки възможност на потребителите в тях да пазаруват, като свалят приложението на AliExpress.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.