Германските потребители се притесниха от световната несигурност

Германските потребители се притесниха от световната несигурност

Германското потребителско доверие леко се е понижило заради несигурността в света, засягаща компаниите и купувачите, съобщи днес компанията за пазарни проучвания GfK, цитиран от ДПА.

GfK посочва, че индексът на потребителското доверие е на равнище 10,4 пункта за април спрямо преразгледани 10,7 пункта за март.

Това е първият спад на показателя тази година. Той се дължи най-вече на понижените очаквания за доходите и покупателната способност. От друга страна очакванията на германците за икономиката са се подобрили за първи път от пет месеца.

В съобщение GfK заявява, че все още очаква потребителите да бъдат важен стълб на икономическото развитие в Германия тази година. Тази оценка обаче се прави, при условие че не се засили несигурността, предизвикана от Брекзита и търговските конфликти.

Институтът за икономическо развитие Ifo съобщи вчера, че индексът му за бизнес доверието в Германия се е повишил за първи път от шест месеца.

GfK изготвя доклада си за потребителското доверие въз основа на месечни анкети на 2000 души в Германия.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Цитат на деня
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса