Фейсбук готви TВ приложение и собствени предавания
Фейсбук е напът към вашия телевизор. Компанията обяви, че се готви да пусне самостоятелно приложение за телевизори. То ще позволи на потребителите да гледат видеоклипове от техните приятели и от техните "харесани" ТВ страници по същия начин, по който гледат и видеоклиповете на живо, пише Business Insider.
Видеоклиповете ще бъдат препоръчани въз основа на такива, които вече сме гледали. За съществуването на новото приложение бе съобщено за първи път от The Wall Street Journal.
Компанията възнамерява новото телевизионно приложение да улеснява гледането на видеоклипове на мобилните устройства, а да не е убиец на партньорската компания Netflix, каза Дан Роуз по време на конференцията Code Media във вторник.
"Много хора, които нямат време да гледат клипове през деня, ще ги запазят за по-късно", каза той и допълни: "Ние искаме хората да могат да се гледат съдържание, където и да са, независимо дали е на телефона или на компютъра. Сега телевизорът е просто още един екран, на който вие можете да правите това."
Фейсбук обяви и няколко актуализации относно видеоклиповете:
- Те ще се пускат по подразбиране със звук в News Feed (освен ако не е изключен звука на устройството), но ще има опция за изключване на звука в настройките. Тази промяна идва след като фейсбук тества пускането на видео със звук през последните месеци и получи "положителна обратна връзка", по думите на говорител на компанията.
- Обърнати вертикално, видеоклиповете автоматично ще се разширяват до запълване на екрана, като се случва в Snapchat. Тази промяна вероятно би насърчила хората да снимат и качват повече видеоклипове от своите телефони.
- Клиповете ще могат да продължат да се виждат в умалено прозорче в долната част на екрана, докато сърфирате в емисиите новини. Компанията вече е изпитала тази функция сред някои от своите потребители и сега ще пусне актуализацията в действие към всички.
- TВ приложението на фейсбук ще бъде на разположение скоро за Apple TV, Amazon Fire TV и Samsung Smart TVs, с идеята да последват и още устройства.
Всички тези актуализации са с цел да се насърчат потребителите да гледат по-дълго и то платени видеоклипове. Освен че ще позволи на създателите на клиповете да пускат по средата на видеото реклами, фейсбук работи по финансиране на свои собствени оригинални предавания. За тази цел компанията е привлякла бившият изпълнителен вицепрезидент на MTV Мина Лефевр.
Марк Зукербърг наскоро описа видеото като "мега-тенденция", сравнявайки я с тази, с която мобилните телефони са допринесли за ранния растеж на компанията. Според него, ако хората гледат повече видеоклипове, това може допълнително да увеличи бюджета на компанията с 70 млрд. долара от реклами, които обикновено са запазени за телевизионните предавания.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.