Facebook с огромен ръст на печалбата

Facebook с огромен ръст на печалбата

Facebook отчете значителна печалба за четвъртото тримесечие от реклама, въпреки че потребителите са прекарали по-малко часове дневно в платформата и е отчетен голям еднократен разход, съобщи снощи компанията, цитирана от световните агенции.

Чистата печалба е нараснала до почти 4,3 милиарда долара през тримесечието, приключило на 31 декември. Това е с 20% повече, отколкото преди година, уточнява ДПА.

За годината печалбата е била 16 милиарда долара или с 56% повече спрямо предходната година, уточнява Франс прес.

Приходите са се увеличили с 47% до близо 13 милиарда долара благодарение на скок в продажбите на реклами за мобилни устройства. За годината приходите са достигнали 40,6 милиарда долара или с 47% повече. Броят на месечните потребители е достигнал 2,13 милиарда.

Facebook е отчел еднократен данъчен разход в края на годината на стойност 2,27 милиарда долара. Без него коригираната печалба е щяла да бъде 2,21 долара за акция, което е повече от очакванията на анализаторите.

Приходите от мобилна реклама представляват около 89% от рекламните приходи през четвъртото тримесечие, което е с 5% повече спрямо последното тримесечие на 2016 година според отчета.

Дневните и месечните активни потребители са се увеличили с 14% през тримесечието, но са прекарали 50 милиона часа по-малко дневно в социалната мрежа, отчасти заради намаляването на броя на популярните видеоклипове, които хората гледат.

„Още през последното тримесечие направихме промени, целящи по-малко да се показват популярни видеоклипове, за да гарантираме, че времето на хората е добре прекарано”, каза главният изпълнителен директор и основател на Facebook Марк Зукърбърг.

„Направихме промени, които намалиха с 50 милиона часа дневно времето, прекарано във Facebook”, допълни той.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ