Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Facebook с огромен ръст на печалбата
Facebook отчете значителна печалба за четвъртото тримесечие от реклама, въпреки че потребителите са прекарали по-малко часове дневно в платформата и е отчетен голям еднократен разход, съобщи снощи компанията, цитирана от световните агенции.
Чистата печалба е нараснала до почти 4,3 милиарда долара през тримесечието, приключило на 31 декември. Това е с 20% повече, отколкото преди година, уточнява ДПА.
За годината печалбата е била 16 милиарда долара или с 56% повече спрямо предходната година, уточнява Франс прес.
Приходите са се увеличили с 47% до близо 13 милиарда долара благодарение на скок в продажбите на реклами за мобилни устройства. За годината приходите са достигнали 40,6 милиарда долара или с 47% повече. Броят на месечните потребители е достигнал 2,13 милиарда.
Facebook е отчел еднократен данъчен разход в края на годината на стойност 2,27 милиарда долара. Без него коригираната печалба е щяла да бъде 2,21 долара за акция, което е повече от очакванията на анализаторите.
Приходите от мобилна реклама представляват около 89% от рекламните приходи през четвъртото тримесечие, което е с 5% повече спрямо последното тримесечие на 2016 година според отчета.
Дневните и месечните активни потребители са се увеличили с 14% през тримесечието, но са прекарали 50 милиона часа по-малко дневно в социалната мрежа, отчасти заради намаляването на броя на популярните видеоклипове, които хората гледат.
„Още през последното тримесечие направихме промени, целящи по-малко да се показват популярни видеоклипове, за да гарантираме, че времето на хората е добре прекарано”, каза главният изпълнителен директор и основател на Facebook Марк Зукърбърг.
„Направихме промени, които намалиха с 50 милиона часа дневно времето, прекарано във Facebook”, допълни той.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.