Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Добра година за пазара на бира
Горещо сухо лято и небивало високи ръстове на туристи по Черноморието - това е идеалът за силна бизнес година в бирения бранш. Точно такава е била 2016 за сектора с ръст от 6,4% в обем за първите 11 месеца на годината и със 7-процентен ръст в стойност, пак за същия период по последни данни на Nielsen A/S. Това са най-високите ръстове на общия пазар на бира у нас, които сме виждали в последните години, обобщиха от Карлсберг България на специално събитие днес. Дори и глобални спортни събития като Световно или Европейско по футбол, Олимпийски игри и прочие не са с такъв принос към растежа в пивоварния сектор, както благоприятният летен климат и туристическият наплив, коментираха от пивоварната компания.
Продължава тенденцията за нарастване на продажбите на бира в магазините, особено в големите вериги, където има увеличение от 18% за наблюдавания период и съответно, спад с 2-3% на т.нар. "студен пазар", реализиран през консумацията в заведения.
Силният летен туристически сезон пък обуслява регионалните особености на продажбите, като най-интензивен и активен е бил пазарът по Черноморието с ръст над 14%. Най-нисък съответно е бил пазарът в Северозападна България - под 1%, съобщиха още от Карлсберг България.
От началото на годината до края на ноември пивоварната компания е най-бързо развиващата се в бранша у нас. Обемът й се е увеличил с 26,6%, а пазарният дял е нараснал с 4,3% - сравнено със същия период на 2015 г. 27% е пазарният дял на компанията за първите 11 месеца на годината.
Основен двигател на растежа за компанията тази година е Пиринско, което е бирена марка номер едно на България по продажби - както в София, така и в страната, с представяне от 16,4% пазарен дял - с натрупване за изминалите 11 месеца от годината. Ръстът на Пиринско е 25% в обем, сравнено със същия период на миналата година. Другата местна марка на компанията, която бележи впечатляващи резултати е Шуменско. Тя постига ръст в обем и стойност от 32%, най-вече благодарение на възраждането на оборотната стъклена бутилка от 0,33мл. Лансирана на пазара през 2016 година, известната като ”Бомбичка” е юбилейното 50-годишно издание на този вид опаковка на Шуменско. Чувствителни ръстове отбелязват и брандовете в премиум сегмента на портфолиото на Карлсберг - Carlsberg и Tuborg, чешката Budweiser Budvar, немската пшеничена бира Erdinger и белгийската абатска бира Grimbergen.
13% ръст на обемите има и при сайдерите, където Карлсберг България е основател на тази категория на нашия пазар със Somersby - напитката остава пазарен лидер в сегмента и тази година.
„Реалист съм за 2017 година с очаквания браншът да запази темповете и да е стабилен. В същото време, виждам много положителни тенденции в компанията ни тук през тази година и приемам успехите ни през 2016 като ангажимент към нашите потребители и партньори.“ – каза Деян Беко, Изпълнителен Директор на Карлсберг България.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.