Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Добавят калориите и хранителните съставки на етикетите на алкохола
Колко калории съдържа напитката, която купувате или поръчвате в заведение? За някои едва ли това е първият и най-съществен въпрос при избора на аперитив или бутилка вино за вечеря, но в действителност се оказва все по-важна съставка в промяната на потребителските нагласи към здравословен начин на живот. И ако досега сте търсили такъв ориентир с резултат „няма данни“, то още до края на тази година етикетът на всеки две от три бутилки (66%), пуснати на пазара в България и ЕС, ще показва калорийната стойност на напитката, съобразена с категорията, алкохолния градус и големината на разфасовката. Ангажиментът това да се случи бе гарантиран днес с подписването на европейския Меморандум за разбирателство (МзР) между спиритсБЪЛГАРИЯ и Националната лозаро-винарска камара (НЛВК).
Двете професионални организации обединяват всички вносители и производители на алкохолни напитки в страната, а подписването на документа дава официална изява на саморегулацията в тази област за осигуряване на ясен и прозрачен достъп до подробна информация за продуктите, така че да се отстояват стандартите за отговорна консумация на алкохол и опазване на човешкото здраве.
С тази стъпка секторът надхвърля съществуващите законодателни задължения и отговаря на съвременните социални норми за информиран и отговорен избор на потребителите, коментираха председателят на спиритсБЪЛГАРИЯ Ралица Скорчева-Славова и Йордан Чорбаджийски, председател на НЛВК, които положиха подписи под Меморандума.
Чрез информиране, образоване и реална прозрачност ние отговаряме на очакванията на консуматорите в цяла Европа за напитки с гарантиран произход и превъзходни качества, допълни Ралица Скорчева-Славова. Вече има отделни производители и вносители, които са въвели и спазват тази добра практика, но от днес нататък тя се превръща в стандарт за целия бранш в България, стана ясно още от думите ѝ.
Въпреки изключително трудната икономическа среда и огромните предизвикателства, нашата индустрията инвестира средства, време и усилия, за да информира по-добре своите потребители. Очаква се действията ни да имат значително въздействие върху целия сектор и всички да последват добрия пример, отбеляза и Йордан Чорбаджийски.
Меморандумът определя специфични правила за предоставяната информация, която трябва да бъде разбираема, разпознаваема, сравнима и точна. Потребителят ще може да се запознае чрез визуални пиктограми колко и какви калории съдържа неговата напитка.
[[{"fid":"386819","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":450,"width":800,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]
Допълнително, QR код на всяка бутилка ще визуализира на специално създадената платформа U-Label дигитален етикет на всички европейски езици с пълна информация за суровините, технологията на производство и спецификата на всяка марка вино или дестилирана напитка. В България по-пълна и изчерпателна информация за енергийните стойности и хранителните съставки на спиртните напитки по категории вече може да се намери и на сайта: https://konsumirai-otgovorno.bg.
С подписването на Меморандума, българските производители се присъединяват към партньорството с Европейската комисия и ще я уведомяват ежегодно за конкретните усилия, действия и резултати в изпълнение на поетите с подписването му ангажименти.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.