Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Чави Вияреал: Тенденцията в керамичния дизайн е да се адаптира към всяко пространство
Керамичните плочки са една от най-старите форми, използвани за декоративно изкуство. Използват от векове като декоративни щрихи в интериора и архитектурата на сгради от всякакъв тип. Благодарение на своята издръжливост и красота те устояват на времето и чертаят нови тенденции. Историята посочва, че най-ранното използване на декоративни плочки е намерено в Египет, от около 4000 г. пр. н. е. Използвани от асирийци, вавилонци, римляни и гърци, керамичните плочки могат да бъдат открити в мозайки, стенописи и елементи на дизайна. В началото на 20 век декоративните плочки са силно повлияни от стиловете Арт Нуво и Арт Деко и се преобразяват в ярки цветове и атрактивни фигури. Днес те са един от най-търсените щрихи от дизайнери и архитекти.
Burriana City Advisors BCA e българска компания със 100% испански капитал, разположена в гр. Русе. Създадена през 2012 г. BCA е сред най-добрите търговци на висококачествени керамични плочки от Испания и Италия за пазарите на България, Македония и Косово. Изпълнителен директор и собственик на Burriana City Advisors BCA е Чави Вияреал, който от 2008 г. специализира в експортни услуги и детайлни познания за балканските пазари, съобразявайки се със специфичните нужди и тенденции в развитието на интериорния дизайн и архитектурата на всяка страна.
- Как се промени българският пазар на керамични плочки в условията на пандемията с коронавируса?
- Първите две седмици бяха много трудни. След това процесите започнаха да се възстановяват. Българските търговски компании в сферата, архитектите и дизайнерите много бързо успяха на пренаредят приоритетите си, така че да продължат изпълнението на започнатите проекти и да следват световните тенденции. Дори през месеците март, април, май и юни имахме ръст на продажбите. Испанските производители не преустановиха дейността си и дори представиха нови модели, нови размери и продължихме развитието, преодолявайки трудните времена.
- С какво испанските и италианските производители са по-атрактивни?
- Технологията е една и съща в цял свят, но това, което отличава испанските и италианските производители, е дизайнът, качеството, разнообразните модели и разбира се, дългогодишните традиции и внедряване на иновации в производството. Сега се разработват две нови технологии - против пързаляне (плочките не са грапави) и със специално гланц полиране (не позволява надраскване на повърхността).
[[{"fid":"357549","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":700,"width":1000,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]
Компанията Prissmacer, чийто основен търговски представител сте за България, е сред най-бързо развиващите се производители в емблематичната за Испания област Кастельон, където е съсредоточена най-голяма част от испанското производство на теракота и фаянс.
- Да, голяма част от брутния вътрешен продукт на областта идва от силно развития керамичен сектор. Тази година Prissmacer чества своята 10-а годишнина и открива нови производствени мощности, съобразени с ангажимент за устойчивост и внедряването на 40 000 фотоволтаични панела и шоурум, разположен на над 650 м2. Компанията се развива под мотото #madewithlove и следва най-новите тенденции в дизайна, като по този начин приема предизвикателството да се адаптира към всяко пространство и в крайна сметка към всеки проект.
[[{"fid":"357550","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":1350,"width":1080,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]
- Какви са тенденциите за 2020 г.?
- Те се променят наистина много бързо. За 2020 г. определено остава мрамор, златен гланц, полиран с правоъгълен размер за стени (90х180, 120х278) и квадратен матиран за под (90х90, 120х120). Най-атрактивни остават мраморните полирани плочки в голям правоъгълен размер, защото позволяват да се оцени цялата прекрасна шарка на мрамора в една плочка.
На пазара на порцелан и гранитогрес въвеждането на нова технология за полирани покрития е безпрецедентна система, която провокира Prissmacer да създаде серията PORCESSHINE и цяла гама от по-дефинирани, интензивни, дълбоки и преди всичко, по-ярки дизайни. В началото на февруари на най-голямото европейско изложение за керамични плочки и мебели за баня – Cevisama, компанията представи новите си продукти в бяло, като включи в гамата и новия формат SLIM 33.3x100. Изключително голям интерес предизвикаха и колекциите в цветната гама и полуполиран завършек със серии като Concret, Etna и Halley, които симулират ефекта на циментирането и камъка. Новият формат 75x150 беше представен и в класическите серии Orlando и Calacatta, както и в многоформатните - Etna и Backstage. Последните тенденции се фокусират върху широкоформатните плочки с размери 90X180, 30X180, 22.5X180, като по този начин се декорират по-големи площи. Най-новите модели на плочките всъщност създават ефект на ръчна изработка. Тоест цветът не е завършен и не е хомогенен, което дава вибриращ ефект на подови настилки и повърхности.
Освен размера, дебелината също е на фокус. Най-новата референтна дебелина на подови настилки за външна употреба е 20 мм. Това допълва съществуващите гами от гранитогрес каменни изделия, като по този начин позволява декориране на различните зони на двора, балкона и градината. Тези продукти са идеалният заместил на истинския камък.
- Какви са основните търсения на пазара в България?
- В България се търсят по-луксозни продукти, по-големи плочи, калибровани гранитогреси, полирана имитация на мрамор, ефекти на бетон и дървени дъски. Строителните компании в България, архитектите и интериорните дизайнери следват световните тенденции и реализират наистина чудесни проекти. Тук могат да се видят реализации на световно ниво.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.