Балканската седмица на Lidl в Европа донесе приходи от 3 млн. лв. на български компании

Балканската седмица на Lidl в Европа донесе приходи от 3 млн. лв. на български компании

Продажби за близо 3 млн. лева са реализирали 6 български производители в рамките само на 7 дни от „Балканската седмица“, която Lidl проведе за първи път през лятото на 2017 в свои магазини в Европа. По време на тематичната седмица общо 14 артикула от български доставчици достигнаха до 19 държави в Европа с общо 6 989 магазина.

Баница със сирене, антипасти, сушено филе, овче сирене и бира са сред най-предпочитаните родни продукти в магазините на Lidl в Европа. Така например, в рамките на тематичната седмица, български производител на баница реализира износ, който се равнява на продажбите му в Лидл България за цели 10 години. Успехът на „Балканската седмица“ предопределя и нейното по-нататъшно развитие. Предстои още български артикули да бъдат поръчани за следващото ѝ издание през 2018 г.

„При нас всеки качествен артикул на доказан производител има реалния шанс да излезе на чужди пазари. Възможностите за експорт, които Лидл България предоставя, са няколко вида – постоянен експорт, кампаниен експорт – каквато е „Балканската седмица“, и специфичен експорт за конкретен артикул като например, износа на вино. Всичко това още веднъж затвърждава ключовите предимства, които партньорството с Лидл България дава на българските производители – повишаване конкурентоспособността, дългосрочно и устойчиво развитие и отваряне към нови пазари“, коментира Милена Драгийска, Главен изпълнителен директор в Лидл България.

Сред примерите с възможност за постоянен експорт е биволската луканка, превърнала се във фаворит на клиентите в Германия и Ирландия именно благодарение на успешното партньорство на нейния производител с Лидл България. През декември 2016 г. в двете държави са поръчани над 108 000 бройки от този артикул. Биволската луканка е и първият български продукт, който се предлага под премиум марката Deluxe в Германия. За Коледа 2017 г. Германия и Ирландия отново са заявили бройки, като към тях вече се присъединяват и още 5 други държави с интерес към вкусния български продукт.

Доказателство за възможностите за експорт, които Лидл България предоставя за определени артикули, е и виненият износ, върху който компанията ще постави силен акцент през 2018 г. За първи път веригата ще започне да изнася български вина в чужбина – общо 131 000 бутилки вино на стойност 1,3 млн. лв. от 7 български доставчика са поръчани за пазарите в Словакия, Румъния, Полша и Великобритания.

Сериозен шанс да се реализират на чужди пазари получават и продуктите под линията „Родна стряха“. Предстои новите артикули от селекцията да бъдат представени на Lidl Expo за бъдещите „Балкански седмици“. По този начин те имат реалния шанс да бъдат поръчани и от други Lidl държави. Освен с възможностите за експорт, селекцията „Родна стряха“, стартирала през февруари тази година, допринася и за постигането на изключителни търговски резултати и в страната.

От старта на линията досега оборотите на включените продукти са увеличени значително. Освен разширяване портфолиото на продукти „Родна стряха“, производителите отбелязват в пъти нараснали продажби като част от продуктовата линия.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Цитат на деня
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Депутатите излязоха в 60-минутна почивка преди пореден балотаж между Назарян и Кирилов