Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Adidas се раздeля с Reebok
Германският производител на спортни стоки Adidas обяви официално, че планира да продаде или да отдели марката Reebok в независима компания, 15 години след като я придоби в опит да засили позициите си срещу американския си конкурент Nike, предаде Си Ен Би Си.
Днес от Adidas съобщиха, че са решили да започнат официална процедура за освобождаването на компанията от бранда Reebok, като част от петгодишния си план за развитие. Компанията ще даде повече детайли за раздялата с американската марка на 10 март, когато ще представи финансовите си резултати за 2020 г.
Компанията ще отчита бранда Reebok като „преустановена дейност", започвайки от първото тримесечие на 2021 г. нататък.
Според анализатори марката Reebok може да струва около 1 млрд. евро.
„Reebok и Adidas ще могат да реализират потенциала си за растеж значително по-добре, когато са независими един от друг“, коментира главният изпълнителен директор на германската компания Каспър Рорстед.
Adidas придоби Reebok за 3,8 милиарда долара през 2006 г., но слабите продажби на марката доведоха до призиви от инвеститори за нейната продажба.
Същевременно с това Adidas успя да навакса позиции спрямо Nike в САЩ благодарение на партньорството си със знаменитости като Кание Уест, Бионсе и Фарел Уилямс.
Въпреки че Рорстед успя да върне рентабилността на Reebok, след като пое управлението на комапнията през 2016 г., тя продължава да изостава в сравнение с основния бранд на Adidas.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.