Средната възраст на предлаганите втора ръка коли у нас - над 17 години

Средната възраст на предлаганите втора ръка коли у нас - над 17 години

Актуалните тенденции за все по-категорично затягане на нормите за вредни емисии и увеличаване на броя на хибридите и електромобилите на пазарите в най-развитите икономики си остават само добро пожелание в България, където активно се търгуват автомобили със значителен пробег и възраст.

Според анализ на сайта за проверка на историята на автомобили https://bg.vin-info.com/, базиран на данни за цялата 2019-а година от един от най-популярните сайтове за обяви у нас, средната възраст на предлаганите през миналата година в сайта над 600 хил. автомобила 17,08 години. Топ 5 по брой предлагани автомобили заемат големите немски марки (Mercedes-Benz, Volkswagen, BMW, Audi, Opel), а в Топ 10 влизат още Peugeot, Toyota, Renault, Ford и Honda.

[[{"fid":"348362","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":486,"width":778,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

На практика на Mercedes-Benz и VW се падат над 22% от пазара на автомобили втора употреба в България, като най-популярните модели са 3-a серия на BMW, Golf (VW), C-Klasse (Mercedes-Benz), Passat (VW)и A4 (Audi) – всеки с дял над 2%.

Разпределението по типове задвижване показва категорично превъзходство на дизела – с 61%. На бензиновите автомобили се падат почти 39%, а на хибридите - незначителните 0,2%. Електромобилите са почти фиктивно представени с под 0,01% от пазара.[[{"fid":"348363","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":495,"width":791,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

Средният пробег на предлаганите автомобили е над 215 000 км. Това с особена сила важи за водещите 5 немски марки, където цифрата е още по-голяма. Интересен е и фактът, че при японските модели средният пробег на предлаганите превозни средства втора употреба е под 200 000 км.

Сериозната възраст на автомобилите втора употреба, които са в продажба на българския пазар на практика означава, че проверката на тяхната история преди покупка става все по-важен елемент от финализирането на сделка. Така могат да бъдат разсеяни съмненията за произхода им (ако не са докладвани като откраднати през годините), а и да се получи точна информация за претърпените инциденти и техническото им състояние, както и за броя предишни собственици. Такава проверка може да направи всеки и то, само по VIN номера на автомобила на https://bg.vin-info.com/. При търсене, в сайта се изготвя доклад на база записите във всички световни регистри. Така лесно може да се проследи пробега на колата при предишни регистрации и инспекции, както и да се видят снимки от предишни години, за да се оцени състоянието ѝ. По този начин бъдещите собственици на автомобили втора употреба на практика могат да елиминират риска от закупуване на крадено возило, а и неприятни изненади впоследствие, свързани с техническото му състояние.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Настъпва ли обратното броене при биткойна?
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера