Ford намери нова ниша за печалба в търговията с автомобили

Ford намери нова ниша за печалба в търговията с автомобили

Някогашната "мръсна" дума и бизнес в автомобилната индустрия се превърна в бойно поле за много милиарди долари за американските автомобилни производители, начело с Ford Motor. съобщи  CNBC.

Базираният в Диърборн, Мичиган, автомобилен производител превърна бизнеса си с автопаркове (търговски автомобили, продавани изключително на фирми) в източник на приходи. А съперниците на Ford в града General Motors  и компанията майка на Chrysler Stellantis са обърнали внимание на това и също са преструктурирали дейността си.

"Сега се набляга много повече на рентабилността и как автопаркът може да помогне за това", казва Марк Хейзъл, асоцииран директор на S&P Global Mobility за отчитане на търговски превозни средства. "[Производителите на автомобили] разглеждат как стратегически да направят това. Това е много целенасочен подход по отношение на работата с автопарковете."

Продажбите на много автопаркове, особено ежедневните наеми, в миналото са били разглеждани като негативни за автомобилните компании. Традиционно те са по-малко печеливши от продажбите на дребно и понякога се използват от автомобилните производители като депо за разтоварване на излишните запаси от автомобили и увеличаване на продажбите.

Но Ford доказа, че това невинаги е така, като представи финансовите резултати за своя бизнес с автопаркове "Ford Pro". От 2021 г. насам операциите са натрупали около 18,7 млрд. долара коригирана печалба и 184,5 млрд. долара приходи.

Тези резултати накараха Уолстрийт да похвали бизнеса, като анализаторите го нарекоха "скрито бижу" и "Ферари" на Ford," позовавайки се на изключително печелившия италиански производител на спортни автомобили.

Никоя друга компания не разполага с Ford Pro. Възнамеряваме да се възползваме изцяло от това предимство", заяви главният изпълнителен директор на Ford Джим Фарли на 24 юли по време на разговора за приходите на компанията за второто тримесечие, в което Ford Pro беше доминиращият продукт.

Ако разделим канала за автопаркове, ще видим, че продажбите на търговски автомобили са най-слаби. И ако се вгледаме по-дълбоко, има само двама [производители на оригинално оборудване], които изглеждат особено затруднени: STLA и в по-малка степен GM", заяви Wolfe Research в бележка за инвеститорите в сряда.

По данни на J.D. Power продажбите на автопаркове обикновено съставляват от 18% до 20% от годишните продажби на лекотоварни автомобили в САЩ, които не включват някои по-големи камиони и ванове.

Част от възможностите за продажби на автопаркове се дължат на застаряващите автомобили по пътищата на САЩ. Средната възраст на 25-те милиона автомобилни парка и търговски превозни средства, които се движат по американските пътища, е била 17,5 години през миналата година, според S&P. За сравнение, през 2023 г. лекотоварните пътнически автомобили ще са на 12,4 години.

Макар че продажбите на търговски автомобили, които се разглеждат като най-добрите продажби на автопаркове, се оценяват на малко по-ниски през тази година в сравнение с 2023 г., както GM, така и Stellantis наскоро преработиха и удвоиха тези операции. Нито една от двете компании обаче не отчита такива резултати отделно.

Макар че данните за продажбите на автопаркове не са толкова достъпни, колкото тези за продажбите на дребно, Wolfe Research смята, че Ford е лидер в тези приходи с прогноза от 9,5 млрд. долара за тази година. За сравнение, северноамериканските операции на GM възлизат на 5,5 млрд. долара, а тези на Stellantis - на 3,5 млрд. долара, смятат от Wolfe.

S&P Global Mobility съобщава, че Ford е лидер в областта на автомобилните паркове от известно време. От 2021 г. насам пазарният дял на Ford в регистрациите на нови автомобили за автопаркове (категоризирани от предприятия с 10 или повече превозни средства с тегло под 26 000 кг) е около 30%. В същото време GM има около 21%-22% през това време, а Stellantis - около 9%.

GM, позовавайки се на данни на трети страни, твърди, че миналата година е продал повече от Ford в сегмента на продажбите на автопаркове: търговски автомобили, продавани изключително на фирми (с пет или повече автомобила), а не на индивидуални купувачи.

Междувременно Ford заяви, че брои "всички клиенти, които регистрират пълноразмерните си камиони или ванове от клас 1-7 в рамките на своята фирма", а не само тези с пет или повече превозни средства.

Ford твърди, че е лидер в продажбите на търговски автомобили, категоризирани като камиони и ванове от клас 1-7, с приблизително 43% дял от регистрациите в САЩ до май тази година. Това е с 2,3 процентни пункта повече в сравнение с предходната година, съобщават от компанията.

За бизнеса на Ford Pro водеща роля играят продажбите на камионите Super Duty на автомобилния производител, които са част от гамата камиони F-Series с Ford F-150 и варират от големи пикапи до търговски камиони и шасита.

Той обхваща също така продажбите на микробуси Transit в Северна Америка и Европа, всички продажби на средноразмерния пикап Ranger в Европа, както и сервизни части, аксесоари и услуги за търговски, държавни и наети клиенти.
 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 23 ноември. Имен ден празнуват Александър, Александра, Сашо
Скуката – тайната съставка на успеха
Lexus отбелязва 25 години от „December to Remember“ с носталгични реклами
Цитат на деня
Тръмп назначи бивш експерт на Сорос за министър на финансите и някогашен футболист за градоустройството
The Washington Post: Генералният секретар на НАТО предвижда да обсъди с Тръмп решение за войната в Украйна
Шефът на OpenAI Сам Алтман спечели само 76 хиляди долара за миналата година, имението му е за 27 млн.
Борисов с предложение към ПП-ДБ: Атанас Атанасов да бъде председател на НС, той - премиер