Николай Недялков: MPASS вкарва градската мобилност в телефона на всеки

Николай Недялков: MPASS вкарва градската мобилност в телефона на всеки

Николай Недялков има повече от 20 години опит в IT сферата. Завършва специалност „Информатика и електронен бизнес“ във Факултета по математика и информатика на СУ „Св. Климент Охридски“, където по-късно се връща и като преподавател. Той е сред основателите на Асоциацията за информационна сигурност (ISECA), както и неин председател. Създател и изпълнителен директор на единствената у нас компания, изцяло фокусирана върху предоставянето на цялостни и иновативни решения в сферата на мобилността и развитието на умни градове – Tixi. Един от най-разпознаваемите продукти, част от портфолиото на компанията, е безплатно мобилно приложение за дигитални превозни документи MPASS.

- Как се следи пулсът на един умен град?

- За мен и за екипа на Tixi краткият отговор e с MPASS. Безплатната апликация е част от визията за развитие на една нова, интелигентна и интегрирана в цялата страна мобилност, която имаме от години. Градската среда се променя с много бързи темпове, големите градове продължават да са притегателна сила за все повече хора, които искат да живеят, учат, работят и отглеждат децата си в тях. MPASS може да следи пулса на града, поставя пътника в центъра на услугата, позволявайки му лесно да планира, резервира, плаща и използва всички опции за мобилност – само с няколко клика на телефона си.

- София и Варна вече пътуват умно, планирате ли да пуснете услугата и в други градове?

- Да, както планираме и постоянното добавяне на нови функционалности и надграждане на услугите. Kъм днешна дата MPASS функционира в София и Варна. Фактът, че регистрираните потребители са вече над 120 хил., a извършените мобилни плащания са на стойност над 3,1 млн. лв. ни дава увереността, че хората имат нужда от интелигентни решения в сферата на градската мобилност и реагират повече от добре на продукта. MPASS е изцяло ориентиран към персоналните нужди на пътника – прави пътуването по-лесно, по-удобно и по-приятно. В София има и други приложения за градски транспорт, но MPASS е единственото мобилно приложение, което дава възможност за закупуване и валидиране на абонаментни карти и билети за цялата градска мрежа – автобуси, тролейбуси, трамваи и метро.

- Без какво не може съвременната умна мобилност?

- Без цялостна визия. Хората често си представят, че умните градове са високотехнологичните градове, но истината е, че каквито и интелигентни решения да се интегрират в градската среда, без цялостна визия, без свързаност, без подходящ анализ на данните и без отношение към нуждите на гражданите не можем да говорим за трансформация от аналогов към умен град. Продукти като MPASS са само малка част от екосистемата на градската мобилност, защото колкото и добро да е едно приложение, колкото и умно да е то, ако трафикът не се регулира по умен начин, ако довеждащият транспорт е с нефункционално разписание, ако общинските паркинги са препълнени или полупразни, ако човек трябва да обикаля 40 мин, за да си намери паркомясто и не може лесно да заплати престоя си с мобилно устройство, то цялостното градско преживяване няма да е положително. Но се радвам, че големите градове у нас виждат нуждата от промени и полагат усилия да се движат в правилната посока. Защото превръщането на един град в умен е процес, който никога не спира и трябва да се развива успоредно с нуждите на гражданите.

Екип на "Мениджър". Текстът е от бр. 5/22 на сп. "Мениджър"

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 23 ноември. Имен ден празнуват Александър, Александра, Сашо
Борисов с предложение към ПП-ДБ: Атанас Атанасов да бъде председател на НС, той - премиер
Скуката – тайната съставка на успеха
Тръмп назначи бивш експерт на Сорос за министър на финансите и някогашен футболист за градоустройството
Lexus отбелязва 25 години от „December to Remember“ с носталгични реклами
Цитат на деня
The Washington Post: Генералният секретар на НАТО предвижда да обсъди с Тръмп решение за войната в Украйна
Шефът на OpenAI Сам Алтман спечели само 76 хиляди долара за миналата година, имението му е за 27 млн.