ГЕРБ се отказа от двата процента данък за общините

ГЕРБ се отказа от двата процента данък за общините

След сериозно обществено неодобрение и липса на подкрепа от политическите партньори, ГЕРБ се отказа от въвеждането на допълнителният данък от 2% върху доходите, който да пълни общинските хазни. Новината съобщи председателят на парламентарната група на ГЕРБ Цветан Цветанов.

Той благодари на Министерство на финансите, че преди да бъде внесен проектозакона за разглеждане в Министерски съвет, е бил качен на сайта на ведомството и са се провели съответните консултации и дебат.

„Това, което имаме като разговори през последните няколко дни, е, че имаме леки различния с МФ и смятам, че Владислав Горанов проявява абсолютно пълна конструктивност”, посочи Цветанов и уточни, че след разговори с техните кметове са стигнали до извода, че ПГ на ГЕРБ няма да подкрепи внесеното предложение.

Според проекта на финансовото министерство 10-процентата ставка върху доходите ни се запазва, като събраните от нея средства ще бъдат насочвани към държавната хазна. Всяка община щеше да има право да определя сама и да налага нов данък - от 0 до 2% върху доходите на хората с постоянна адресна регистрация в нея. Новият данък трябваше да се събира от Националната агенция за приходите (НАП) и да се препраща към общините.

Идеята част от данъка върху доходите да остава в общините съществува от много години, но досега се обсъждаше част от 10-процентовия налог да се насочва към тях, а не да има допълнително облагане.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Настъпва ли обратното броене при биткойна?
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера