Ричард Брансън: Учете се от (малките) загуби

Ричард Брансън: Учете се от (малките) загуби

ВЪПРОС: Прочела съм книгите ви и знам, че наистина не се страхувате да поемате рискове. Какви качества трябва да притежава един човек, за да успее в бизнеса – и могат ли да се научат?

Елена Горчакова, Русия

ОТГОВОР: Важно е да се направи разграничение между публичното поемане на риска и дързостта, които сме култивирали в марката на „Върджин”. Изградил съм индивидуален подход към поемането на риск в бизнеса. Винаги съм се опитвал да привлека вниманието към „Върджин” и нашите компании, с най-различни и пищни събития. В същото време съм внимателен и не рискувам прекалено много с всяка инвестиция.

Вярвам, че амбициозният предприемач трябва да бъде уверен, да поема рискове и да поставя под съмнение статуквото – но също така и да защитава бизнеса от спадове. Това означава, че не трябва да залагате всичко всеки път, но трябва да загубите поне няколко пъти.

В началото на 80-те години на миналия век, музикалният ни бизнес бе засегнат от рецесията и излязохме на червено. Няколко години по-късно, комбинация от кампания с мръсни номера на „Бритиш еъруейз” и началото на Войната в Залива ни заставиха да заложим музикалния си бизнес като гаранция за оцеляването на авиокомпанията ни. При всеки случай поемаме премерен риск, за да разширим бизнеса си, без да си причиняваме проблеми, за които после ще плащаме.

Можете ли добре да преценявате, кога става въпрос за поемане на премерен риск?

Да, вярвам, че това е умение, което може да научиш в процеса на работа, но рано или късно се налага да поемеш най-големия от всички рискове – да управлявате компанията, според собствените си разбирания. Голяма част от това да си предприемач е просто да дадеш ход на една нова идея, като това включва и провалите и извличането на поуки от грешките, най-важната от които е да можеш да се изправиш след провал и да опитваш отново и отново с усмивка на лицето!

 ---------------------------------------------------------------------

СЪР РИЧАРД ЧАРЛЗ НИКОЛАС БРАНСЪН е председател на борда на "Върджин Груп", обединение от 200 компании в 30 държави. Роден е на 18 юли 1950 г. в семейство на благородници в Блекхийт, Лондон. На 16 години създава ученическо списание. През 1970 г. основава "Върджин" като фирма за продажба на музикални албуми по пощата. Години по-късно издава албуми на Sex Pistols, Culture Club и Rolling Stones. Другите му световноизвестни бизнеси са компанията за авиопревози "Върджин Атлантик", телекомът "Върджин Мобайл" и компанията за компютърни игри "Върджин Интерактив". Последното му начинание е "Върджин Галактик" за космически пътешествия. Известен е с полетите си с балон, с които поставя рекорди за най-бързо прекосяване на Атлантическия и Тихия океан.

 © Всички права запазени, Richard Branson, New York Times Syndicate, 2011

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Цитат на деня
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
Депутатите излязоха в 60-минутна почивка преди пореден балотаж между Назарян и Кирилов
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура