Иновация: Да получиш повече от по-малкото

Иновация: Да получиш повече от по-малкото

Получаване на повече от по-малкото е един от големите двигатели на изобретенията и иновациите в историята на човечеството. В днешния смутен икономически климат, иновациите и ефективното вземане на решения е дори повече от един императив. Точно когато лидерите са призвани да установят стандарти за етично поведение, те също трябва да бъде отговорни за повишаването на готовността на хората в организациите да възприемат иновациите. Но често се пренебрегва е, че това не се отнася само до приемането и иновациите на нови продукти, процеси, организационни структури или комуникационни стратегии - изисква се внимание и към качеството им.

В трудни времена, необходимостта от краткосрочни противопожарни действия означава, че различното мислене и идентифициране на нови възможности рядко са на дневен ред. Все пак в тези времена, когато иновативното мислене е най-необходимо, фирмите са изложени на най-голям риск от разрушителната сила на иновациите на конкурентите.

Така че, въпреки че преобладаващите условия за търговия в много пазари са трудни и сега може да не изглежда, че е най-доброто време за иновации, действително може да е необходимо да се даде старт на иновационните усилия. Резултатите може да бъде да са непредсказуеми, но тяхното въздействие може да бъде огромно.

Проучване показва, че има два вида иновации. Първият се основава на постепенното подобрение на установените методи на работа. Вторият води до радикална промяна. Първият подобрява, вторият трансформира.

Допълнителната иновацията е вид дейност, която запазва или увеличава пазарния си дял, често в отговор на проучване на пазара и обратна връзка с клиентите. Радикалните иновации включват обсъждане на ключови аспекти на бизнеса, които да разкрият възможности, които преди това са били непризнати.

Радикалните иновации водят до това, което Кун описа като "смяна на парадигмата". По дефиниция, ние не може да възприемем или да достигнем до дадено изобретение с потенциал за радикални иновации оттам, където сме сега.

От голямо значение е, тези нововъведения да не са просто ограничени до продукти, услуги и процеси, но също така да могат да трансформират организационно поведение, структура и култура.

За бизнес организациите също така е важно да се ангажират по-широко и свободно да мислят за всички други аспекти на своите дейности, за да си гарантират, че нямат да пропуснат важни възможности.

Най-важното нещо, което трябва да запомните за иновациите е, че те са далеч повече, отколкото "еврика" моментът и рядко са резултат от действието на един индивид. Иновацията е процес, който започва с идентифицирането на даден проблем или възможност и се простира чак до осъществяването му.

Вярването, че не трябва да има никакви ограничения или пречки пред иновациите е погрешно, тъй като е важно да се изключат лошото качество, идеи и концепции. За бъдат иновациите ефективни, те изискват предварителна концепция.

В един идеален свят, иновациите шяха да бъдат разпределени в една проста, но строга процедура. В нашия свят обаче под натиска на несигурността, иновациите изискват доза риск и креативно мислене.

Саймън Моси за Management Issues

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ