Внимание! Идеите са чупливи.

Внимание! Идеите са чупливи.

Имали ли сте някога идея, която да ви накара да кажете „Еврика”? Случвало ли ви се е обаче да не приемат идеята ви? Има компании, където мисленето не е добре дошло и мислителите не получават възнаграждения за своите усилия. Новите идеи се възприемат като проблеми. Налице е безразличие към намирането на по-добър начин за правене на нещо. Налице е цинизъм, роден от апатия и негативни преживявания. Съществуват няколко вида компании според начина, по който се отнасят към идеите:

Компания, която прахосва идеите. Мениджърите си мислят, че идеите са прости, лесни и наистина не си струва да се прави нещо по въпроса. Те разглеждат творчеството като противоположност на производителността. Често няма организиран начин за справяне с новите идеи и реализирането им.

Приятелски настроена към идеите компания. Тя приветства новите идеи. Знае, че те са ценни, знае, че те са необходими. Това е култура, която иска да разглежда идеите и да види как те допринасят за успеха. Налице често има организиран начин за реализирането на новите идеи, когато те се появят.

Гладна за идеи компания. Тя не чака новите идеи да се появят, тя ги търси сама. Тези компании развиват уменията на своите служители и ги мотивират да бъдат иновативни.

Какъв вид култура на идеите имате вие?

Често средният мениджмънт решава дали дадена идея да се осъществи или не. Процесът на филтриране продължава, докато малък брой идеи достигнат до висшия мениджмънт. Този вид филтър не дава достатъчно шанс на идеите.

Лошото управление на идеите е нещо, което ги превръща в отпадъци. Ако не си ги запишете, те просто изчезват. Всички тези усилия за създаването им не произвеждат нищо. Цялата проницателност и опит отиват на вятъра. Ако не развивате идеите си, те седят на рафта неизползвани. Ако не ги изпробвате, никога няма да научите дали са добри или лоши или когато го научите ще бъде твърде късно. Трябва да знаете, че най-отличителната черта на идеите е, че те са чупливи.

Древногръцките философи са имали идея за телескопа, но не са били в състояние да я осъществят, тъй като не са комуникирали със занаятчийте по това време. Те от своя страна все още не били открили как да полират стъклото. Изминали са още 600 години докато намерят начин за това, за да могат да го използват за телескопите. Днес, когато на разположение имаме в хиляди повече възможности и технологии идеите са тази част, която липсва, за да достигнем до успех.

Макс Маккоун за Management Issues

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Настъпва ли обратното броене при биткойна?
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера