Развенчаните митове за поколението Y
Ако се вярва на много коментатори и наблюдатели може да се каже, че компаниите ще трябва да се примирят и да направят някои значителни промени, за да настанят разрушителното поколение Y в офиса. Тези млади хора са обсебени от най-новите технологии, търсят 24 часа 7 дни в седмицата достъп до социални медии и искат сами да избират къде, кога и как да работят.
Но според ново проучване, включващо почти 25 000 души в 19 страни, голяма част от подхода на работа към това поколение е пълна глупост. Доклад на базираната във Великобритания консултантска компания JBA , който показва възгледите на поколенията, които оказват въздействие върху посоката на работното място отчита някои изненадващи резултати.
Често чуваме примери за това как поколението Y шумно настоява за въвеждането на нови работни практики - иска свободата да работи от разстояние, да се възползва от стимули, като например социалните мрежи и непрекъснато да има най-новите технологии.
Проучването обаче установява, че реалността е много по-различна. В действителност, по-младите изразяват 15-20% по-малко желание, отколкото техните по-възрастни колеги да избират времето и мястото на работа. Те активно търсят всяка възможност да бъдат в офиса, в непосредствена близост до шефа си.
Резултатите показват още пряка връзка между възрастта и апетита за гъвкава работа. Сред по-възрастните служители, седем от 10 искат по-голям избор за своя модели на работа. Но само четири от 10 от младите им колеги имат желание да се отделят от офис средата.
"Това има реални последици за общоприетото устройство на работното място", казва авторът на доклада, Джон Блекуел.
Друг мит е, че поколението Y са взискателни относно новите технологии. Точно обратното: младите са по-склонни да приемат наличното оборудване – почти с до 20 процентни пункта по-склонни в сравнение с техните по-стари връстници.
Друго неочаквано откритие се откроява относно отношението към промяната. Към нея по-младите служители изпитват също толкова голямо желание, колкото и другите възрастови групи, за да консолидират своите съществуващи работни ситуации. Нещо повече, по-младите служители поставят по-голям акцент върху работата, стоят повече часове в офиса и поставят работата преди семейството повече отколкото техните по-възрастни колеги.
Основното послание от проучването, както Джон Блекуел казва е, че след всичките приказки за технологични и социални революции, някои неща остават същите. "Универсалното желание сред служителите от всички възрасти и националности за добра кариера, с перспективата това да е в социално отговорна компания си остава основна величина", смят Блекуел.
"Традиционните ценности и перспективи за кариера са еднакво уместни за хората, родени през 1990 г. и родените през 1950-те“, казва той.
Браян Ембъл за Management Issues
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.