5 задължителни качества на модерния служител

5 задължителни качества на модерния служител

Не само мениджърите трябва да еволюират и да се адаптират към променящото се работно място. Провокирани от новите технологии и новите типове поведение, драматични промени настъпват и в начина. Всъщност има пет тенденции, които формират бъдещето на работния процес. За да бъде в крак с новото време модерният служител задължително трябва да притежава пет качества.

Приемете промяната

Служителите са свикнали да правят някои неща по определен начин. Те са свикнали да използват все същите технологии и процеси, наложени от години, но това не означава, че въпросните процеси и технологии са най-добрите възможни за компанията и за бизнеса като цяло. Да не забравяме, че след няколко години хората, родени след 2000 година, ще се превърнат в основна работна сила. Това поколение е израснало, използвайки социални и други инструменти да комуникират, за да откриват приятели и информация. Тази нова работна ръка означава ново поведение и нови технологии; служителите трябва да приемат тази промяна и да се движат напред, да се развиват, ако искат и животът, и работата им да стават по-лесни. Както казва и Уинстън Чърчил: “За да се развиваш трябва да се променяш; за да си перфектен трябва да се променяш често.”

Имайте глас в компанията си

За първи път в историята на бизнеса «лидер» и «мениджър» не са едно и също нещо. Лидерите не е задължително да бъдат мениджъри, това са хора, които вършат работата си със страст, знания, и нямат проблем да споделят с останалите (което е друго ключово качество, представено по-долу). Новите технологии на съвместна работа дават възможност на всеки служител в организацията да сподели своята страст, интереси, идеи, обратна връзка. Ако наистина ви е грижа за нещо, имате възможността да станете лидер и да изкажете гласно позицията си по даден въпрос, гласът ви да бъде чут и уважаван в рамките на вашата организация. Но не забравяйте, това няма как да се случи, ако не говорите. Няма как да се превърнете в лидер, ако ви е страх да изречете на глас мнението си. Можете да използвате всички нови и модерни технологии, които са на ваше разположение, за да бъдете чути и да бъдете разпознати в рамките на своята организация. Защо да останете само служител, когато можете да сте лидер?

Бъдете автономни

Сега служителите могат да работят от всяко място по всяко време. Затова, да можете сами да управлявате собственото си време е от изключително голямо значение. Вече няма мениджър, който да ви виси на главата и да следи всяко ваше движение, и да ви напомня, че «трябва да се захващате за работа.» Това е голяма привилегия, но също и много голяма отговорност. На вас се гласува голямо доверие да се справите с възложените ви задачи. Модерният служител може да достави това, което се очаква от него, независимо дали се намира в офис, кафене или у дома.

Споделяйте и помагайте на другите

Това е едно от важните качества на модерните мениджъри, но то също е и ключово качество на модерните служители. Традиционно служителите искат да запазят добрите си идеи за себе си, за да натрупат точки и да бъде отчетен личният им принос. Този модел вече не е ефективен. С навлизането на новите инструменти за споделяне, идеите и обратната връзка могат лесно да бъдат проследени обратно до техния автор в рамките на организацията. Когато споделяте, това не е само от полза за екипа, а също така помага и лично на вас като служител. Вашите колеги и мениджъри ще разпознаят поведението ви на човек с качества, на човек, на който може да се разчита, на човек, който винаги е готов да помогне. Споделянето може да бъде под много форми; може да споделяте своите идеи, да сте активни в обратната връзка, по това, по което работите, документи, или каквото друго ви хрумне. Когато споделяте екипът ви и другите отдели ще започнат да разпознават името ви. За да бъдете модерен служител трябва да се чувствате комфортно да споделяте и да помагате на другите.

Филтрирайте и фокусирайте

Днешната работна среда ни дърпа в много посоки. Ние сме на среща, докато си проверяваме мейла, едновременно с това качваме нещо във Facebook, преглеждаме и редактираме някой документ и чатим с колега. С голямото разпространение на съдържание и инструменти, с които колегите и приятелите ни могат да ни „атакуват” е толкова лесно да бъдем разфокусирани. При развиващите се технологии служителите трябва да не забравят да се фокусират върху това, което трябва да бъде свършено. Това означава, че трябва да умеят любезно да кажат на колеги и приятели, че в момента са под пара и няма как да им обърнат внимание. Информационни бомби от всички посоки се сипят върху служителите, но от тях самите зависи да се адаптират към тази среда и да успяват да си свършат работата без да губят концентрацията – наистина изключително важна способност в наши дни.

Джейкъб Морган, автор на бестселър в Amazon (The Collaborative Organization: A Strategic Guide to Solving Your Internal Business Challenges Using Social and Collaborative Tools).

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ