4 тайни на изключителните лидери

4 тайни на изключителните лидери

Ролята на предприемача в изградената от него организация става все по-сложна и динамична. Макар че предприемачите винаги е трябвало да действат като мениджъри, за да помогнат на компанията си да напредне, и често поемат традиционни мениджърски роли като планиране, организиране, ръководене и контролиране – от тях се очаква и да бъдат ефективни лидери.

А великолепните лидери извеждат тези традиционни мениджърски отговорности на ново ниво. Да, те продължават да планират, организират, ръководят и контролират, но в същото време им се налага да усвоят и следните четири тайни на невероятното лидерство:

1. Енергизиране

Днес повечето ефективни лидери не просто дават обратна връзка – те енергизират служителите си чрез своята комуникация. Лидерите мислят за намерението и потенциалните последствия от думите си. Когато общуват, особено в периоди на големи промени, тяхното отношение към всичко е изключително видимо за служителите. Затова бъдете лидери. Комуникирайте осмислено с организацията си и говорете от сърце. Вдъхновявайте и вливайте енергия в екипа си – нарисувайте позитивна и убедителна визия за бъдещето, а после ясно обяснете на хората си каква е ролята на всеки от тях в реализирането й.

2. Предоставяне на власт

Осмелете се да дадете повече власт на служителите си. От една страна това означава да се откажете от част от своята. Това може да изглежда странно за един основател на бизнес. В крайна сметка, вашата роля до голяма степен е да държите властта и да ръководите организацията, нали? Това обаче не е непременно така. Когато властта е криворазбрана, тя е просто илюзия за контрол. Вместо да се опитват да контролират другите, най-успешните лидери правят всичко възможно да им дадат властта да направят нещо повече. Те контролират самите себе си и оказват влияние върху останалите. Властта позволява на служителите да израснат и да преуспеят на базата на собствената им усилена работа и мотивация. Добрите организации влияят на служителите си, като поощряват растежа и ученето, като ги подкрепят с добро обучение и инструменти и като създават конструктивна и позитивна работна среда.

3. Подкрепа

За да подкрепяте успешно служителите си, трябва ясно да им съобщавате целите на организацията и да давате постоянно обратна връзка за напредъка им. Дайте им всичко необходимо, за да преуспеят в работата си. Когато се появят проблеми в продуктивността, поощрете конструктивната и двупосочна комуникация и начертайте план за действие. Когато срещнете проблеми или грешки, търсете открито решенията. Предпазвайте хората си от лабиринтите на организационната политика и избягвайте да обвинявате отделни хора за провалите. Подкрепата от върха култивира здрава връзка и другарско отношение между служителите. Те общуват и работят по-уверено, когато знаят, че зад гърба им стоите вие. Не се притесняват да привличат внимание към проблемите, нито да предлагат решения, защото знаят, че ще бъдат чути, а приносът им – сериозно обмислен.

4. Комуникация

Конструктивната комуникация е запазена марка на най-успешните организации и на техните лидери. Обмислената, полезна комуникация е динамичен, интерактивен и прозрачен начин да разпространявате информация в структурата си. За това е необходимо да можете да слушате активно, да предоставяте ясни съобщения, да потвърждавате намеренията си и да оценявате силата на словото. Великолепните лидери мислят за публиката си и за нейните нужди и внимателно подбират тона и начина, по който предават своите послания. В днешните офиси има толкова много технологии – телефони, имейли, Туитър, Скайп и какво ли не още – че възможностите бързо и широко да разпространявате нужната информация са буквално безкрайни.

Не е нужно да сте роден лидер, за да станете такъв. Научете се да използвате тези четири похвата на отличното лидерство и скоро ще се запътите към върха в тази игра, наречена бизнес.

Питър Икономи, автор на над 60 книги за мениджмънт, за Inc.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ