Говорите ли езика на технологиите?
Вирртуална реалност, автономни автомобили, умни хладилници -всичко това прави живота не само по-лесен, но и много по-вълнуващ. Проучване на Samsung Electronics, което има за цел да провери как се променя нашата връзка с технологиите обаче показва, че бързите темпове на развитие на технологиите затррудняват все повече европейците да останат в крак с постоянно променящия се технологичен език. То е проведено сред над 10 000 възрастни потребители в 18 страни, включително и България в периода 16 март - 1 април и откроява големият извод: докато интересът към новите технологии расте, индустрията се изправя пред растящия риск потребителите да се объркат с технологичната терминология.
Българите приемат дигиталната революция по-добре, откогато и да било, става ясно от данните за нашата страна. 61% от хората, са споделили, че използват технологии много повече в сравнение с преди две години, а 16% признават, че не могат да живеят без нея. Почти половината от анкетираните в България се интересуват от последните иновации като облака или „Интернет на нещата“, но дори повече (67%) признават, че често се преструват, че знаят какво означава даден технологичен термин.
Почти една трета от българите (28%) признават, че объркващата терминология им пречи да използват пълноценно даден продукт; 59% притежават поне един технологичен продукт, който е по-напредничав, отколкото е необходимо и 13.2% чувстват, че изостават от най-новите технологии. Други интересни заключения:
Българите обичат да използват емоджи
Докато технологичният език се развива, начинът, по който хората избират да се изразяват с помощта на изображения също се променя. Емоджите се възприемат като нов световен език, но проучването на Samsung показва, че много хора се затрудняват да разберат тяхното значение и кога трябва да ги използват. В Европа, румънците са най-малко запознати с тях – 27% са се престрували, че знаят повече за емоджите. Веднага след тях е Италия с 26%. От друга страна, в България само 1 на 20 (5%) си признава, че преувеличава познанията си, свързани с емоджите.
Най-полезните приложения
Приложенията свързани с превод са имали най-голямо въздействие върху българите и са направили живота им по-лесен – според 72% от анкетираните. След тях се нареждат приложенията с прогноза за времето и за камерата на смартфона (по 67.7% всяко) и приложенията свързани с местоположение и карти (69.4%). „Въпреки негативните прогнози, че новите устройства ще отблъснат потребителите, за нас е обнадеждаващо да видим, че европейците приемат технологиите по-добре от всякога. Важно постижение е, че 40% от хората се интересуват от най-новите иновации като Galaxy S7 и Galaxy S7 edge и ние знаем от нашите продажби, че милиони европейци са приели предизвикателството да „преоткрият възможностите на телефона“, коментира Марина Рачева, маркетинг мениджър на Samsung България.
В резултат от проучването, Samsung Европа създава практичен речник „The Plain Tech Guide“, за да обясни значението на най-новите термини и как те ни помагат в нашето всекидневие. От него ви предлагаме да видите обясненията на петте най-често бъркани термина
1. Облакът: услуга, която работи в Интернет, вместо да запазва файлове на вашето устройство. Когато имате връзка с Интернет можете да гледате Netflix или да ползвате Gmail навсякъде.
2. Стрийминг: просто слушайте музика и гледайте филми онлайн, когато е удобно за вас.
3. Internet of Things („Интернет на нещата“): проста мрежа от устройства, която позволява на смартфоните, хладилниците и пералните машини да работят заедно, за да направят живота по-лесен.
4. Оптично влакно: оптичните влакна са по-мощни от телефонните кабели. Те се използват за предаването на кодирана информация, чрез светлинен лъч по стъклена или пластмасова нишка. Всяко влакно е дебело само една десета от човешки косъм, но може да пренесе информация с еквивалент 25 000 телефонни обаждания.
5. Емоджи: някога използвали ли сте усмивка в текстово съобщение? Емоджите произлизат от Япония и са малки изображения или анимационни герои, които се използват за изразяване на емоция или настроение.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.