Компанията Air Nostrum първа в света пуска пътнически дирижабъл
Има много информация за британската компания Hybrid Air Vehicles и огромния дирижабъл, създаден от тях Airlander 10, който е най-големото въздухоплавателно средство от този вид в света днес. По време на конструирането му технолозите и разработващите екипи отбелязахас много успехи, но и провали при тестовете. Но като цяло изглеждаше, че този летателен апарат е достатъчно далеч от осигуряването на безопасни полети и реална експлоатация.
Въпреки това, през последните 4-5 години от началото на полетните изпитания, създателите на Airlander 10, очевидно, успяха да премахнат всички недостатъци и проблемни места в неговия дизайн, а не толкова отдавна този летателен апарат показа по време на редовни тества, че е способен да лети с електричество, но и да използва хибридна схема с дизелови двигатели. Нещо повече, Air Nostrum Group вече подписа споразумение с Hybrid Air Vehicles за започване на производството на 100-местни пътнически варианти на Airlander 10, които ще правят курсове по вътрешни испански маршрути. Това ще е първото в света използване на пътнически версии на дирижабъла Airlander 10.
Airlander 10 разполага с два пълни с хелий балона. Той може да вдигне във въздуха до 10 тона полезен товар, а в пътническата версия е оборудван с гондола със 72 пътнически места, едновременно издигаща във въздуха 100 души, включително екипажа. Настоящият производствен прототип на Airlander 10 все още е оборудван с четири двигателя с вътрешно горене, но до 2025 г. Hybrid Air Vehicles планира да използва хибридно-електрическа задвижваща система, която ще осигури пробег от 750 километра, от които 350 километра могат да бъдат изминати само при първоначалното зареждане на батерии. Всичко това ще намали въглеродните емисии в атмосферата с 90 процента в сравнение с други видове самолети.
Специалистите на Air Nostrum Group прекараха шест месеца в проучване на възможността за използване на малък флот от дирижабли Airlander 10, заедно със съществуващия флот от самолети на испанските вътрешни авиокомпании. След като оцени всички предимства и недостатъци на този подход, Air Nostrum Group все пак сключи споразумение с Hybrid Air Vehicles за доставка на 10 100-местни варианта на дирижабли, което трябва да бъде завършено до 2026 г. Производството на тези дирижабли ще започне тази година в предприятието за хибридни въздушни превозни средства на компанията, което вече е в процес на изграждане в региона на Южен Йоркшир, Великобритания
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.