Кои са страните с най-благоприятна среда за развитие на автономния автомобил
Съединените щати, Швеция, Финландия и Обединеното кралство са страните, които показват най-благоприятна среда за развитие на автономните и свързани превозни средства. Това се посочва в първия доклад за автономните и свързани превозни средства, изготвен от испанската работодателска асоциация на производителите на превозни средства и камиони (Anfac). Той е разработен чрез най-новата налична обществена информация (към датата на публикуване на този документ) от поредица от международни индикатори, като Глобалния индекс за киберсигурност, Глобалния индекс за свързаност на Huawei, Speedtest и Global Competitiveness Report. Глобалният индикатор, базиран на 100, се осъществява чрез различни подиндикатори, които измерват нивото на киберсигурност, свързаност, технологични инвестиции и качество и свързаност на пътищата, предава eleconomista.es.
Глобалният индикатор отразява необходимостта от подобряване на околната среда и съществуващите технологии в Испания за популяризиране на автономното и свързано превозно средство. Според данните, Испания получава оценка от 50,5 точки от 100 възможни точки, но това все още е далеч от водещите страни като САЩ (67,8 точки), Швеция (63,3 точки) или Финландия (62,5 точки).
Според доклада на ANFAC, Испания се откроява в световен мащаб със своето ниво на мрежова и пътна инфраструктура, но с широк капацитет за подобрение както в областта на инвестициите в нови технологии (изкуствен интелект, интернет на нещата, технологии информация), както и в самата инфраструктура и качеството на пътищата.
Данните показват Топ 3 на страните поред различните подиндикатори.
- Киберсигурност - САЩ (87 точки), Обединеното кралство (77 точки) и Финландия (74,3 точки). По този показател Испания е на 11-то място с 65 точки.
- Свързаност - Швеция (43 точки), Южна Корея (41,9 точки) и Полша (41,4 точки). По този показател Испания е на 10-то място с 28,4 точки.
- Технологични инвестиции - САЩ (67 точки), Обединеното кралство (58 точки) и Финландия (57 точки). Испания се нарежда на 12-то място по този показател с 30 точки.
- Качество и свързаност на пътната инфраструктура - Испания (90,7 точки), Нидерландия (90,2 точки) и Португалия (89,9 точки).
В областта на автономните превозни средства, за своя анализ докладът взема предвид както потенциалното ниво на автономност на пазара, което отразява средното ниво, което пазарът би могъл да достигне с технологията, налична от производителите, така и действителното ниво на предлагане, базирано на относно функциите за автономност, налични в момента на пазара.
Според доклада, изготвен от ANFAC, потенциалната автономия на пазара на леки автомобили е тази, която е в по-напреднало състояние, със средни резултати над 3. От друга страна, леките търговски превозни средства са малко по-ниски, като са на ниво 2, като технология с мажоритарна автономност. Във всеки случай трябва да се отбележи, че във всички случаи, леки автомобили, леки или тежки превозни средства, марките автомобили вече разполагат с необходимата технология за производство на напълно автономни превозни средства (ниво 5).
Що се отнася до реалната автономия на автомобилите, в Испания Законът за движението не позволява да се разпространяват модели с ниво три или по-високо. Ето защо по-голямата част от предлаганите в Испания модели за леки автомобили имат предимно второ ниво на автономност, което съответства на 62% от съществуващата оферта, въпреки факта, че производителите вече разполагат с необходимата технология за производство на напълно автономни модели (ниво 5).
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.