Booking предупреждава за до 900% увеличение на измамите при пътуване
Booking.com излезе с предупреждение, че изкуственият интелект (ИИ) е причина за рязкото увеличаване на измамите при пътуванията, съобщава BBC.
Ръководителят на отдела за онлайн безопасност във фирмата Марни Уилкинг заяви, че през последните 18 месеца този тип измами са нараснали " от 500 до 900%". След появата на генеративни инструменти за изкуствен интелект като ChatGPT на пазара се е увеличил особено много броят на фишинг измамите, при които хората биват подлъгвани да предадат финансовите си данни, допълва тя
"Разбира се, фишингът съществува още от зората на електронната поща, но ръстът започна малко след пускането на ChatGPT", уточнява Уилкинг.
"Измамниците определено използват изкуствен интелект, за да извършват атаки, които имитират имейли много по-добре от всичко, което са правили досега", каза тя.
Фишинг атаките често се опитват да убедят хората да предадат данните си за картата, като им изпращат фалшиви, но много убедително изглеждащи уеб връзки за резервации.
Измамниците често се насочват към уебсайтове като Booking.com и Airbnb, тъй като те позволяват на хората сами да обявяват местата си за отсядане.
След като някой плати, измамниците или изчезват безследно, оставяйки купувача без място за престой, или дори се опитват да измъкнат още пари чрез последващи съобщения.
Този вид измами съществуват от десетилетия, въпреки че често са придружени от признаци на измама, като правописни и граматически грешки.
По време на технологичната конференция Collision в Торонто Уилкинг заяви, че изкуственият интелект затруднява откриването им, тъй като може да генерира реалистични изображения и много по-точен текст на няколко езика.
Тя призовава хотелите и пътниците да използват двуфакторна автентикация - тя включва допълнителна проверка за сигурност, като например въвеждане на код, изпратен на телефона ви - като я нарича "най-добрият начин за борба с фишинга и кражбата на данни".
Тя също така призова хората да бъдат по-бдителни от всякога, когато кликат върху линкове.
В същото време Уилкинг сподели и реални ползи от изкуствения интелект, като разказа, че технологията позволява на Booking.com бързо да премахва фалшиви хотели, които се опитват да измамят хората. "Създадохме модели с изкуствен интелект, които ги откриват и или блокират достъпа до тях, или ги премахват, преди да има резервация", каза тя.
Джейн Хоукс, експерт по въпросите на потребителите, специализирана в туристическата индустрия, от своя страна коментира, че доставчиците на туристически услуги трябва да "увеличат усилията си", за да информират хората за измамите. "Те също така са длъжни да съветват пътуващите как да сведат до минимум риска да бъдат измамени", каза тя.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.