Бъдещият американски боен хеликоптер е най-бързият на планетата
Легендарната аеронавигационна компания Sikorksy току-що сглоби оръжейната система на своя Raider X, един от кандидатите за хеликоптери на бъдещето за армията на Съединените щати. Производителят казва, че самолетът вече е завършен на 90% и е на път за първия си тестов огън през 2023 г., предава elconfidencial.com.
Raider X е един от двата прототипа на програмата за бъдещи разузнавателни и атакуващи самолети (FARA) за американската армия. Тази страхотна машина, проектирана да лети по-бързо от всеки друг военен хеликоптер в света, се конкурира с Bell 360 Invictus, по-класически модел, който прилича повече на настоящия боен кон на американската въздушна кавалерия, емблематичния AH -64 Apache.
Raider X е базиран на същата архитектура като прототипа Sikorsky X2, най-бързият хеликоптер на планетата с максимална скорост от 260 възела, цели 418 кв/ч. За сравнение, Apache лети с максимална скорост от 153 възела (283 км/ч.) в най-бързата си конфигурация за ескорт.
Въпреки че Raider X няма да бъде толкова бърз, колкото X2 поради размера си - продукт на оперативните нужди на този тип атакуващ хеликоптер - той все още ще бъде най-бързият военен хеликоптер в света досега. Според Бил Фел — старши тестов пилот на предшественика на Raider X, Raider S-97, той ще лети с максимална скорост, варираща от 220 до 230 възела (425 км/ч.) в зависимост от неговото въоръжение, с очаквана максимална скорост от 250 възела без въоръжение и таван от 2700 метра. Тази марка нарушава минималното изискване от 180 възела на програмата FARA и техническите спецификации на Bell 360 Invictus, които от друга страна, се очаква да бъдат значително по-достъпни от Sikorsky.
Sikorsky's Raider X prototype for Future Attack Recon Aircraft (FARA) is now 90% complete
— Fighterman_FFRC (@Fighterman_FFRC) June 30, 2022
I really like Raider X's look its got some muscle car lines pic.twitter.com/dTc2cucMtQ
Ключът към скоростта на Raider X се крие в конфигурацията на коаксиалния двоен ротор и следващ ротор, монтиран на надлъжната ос на самолета. Именно тази комбинация от елементи, продукт на десетилетия изследвания на проекта X2, го изтласква по-бързо от всеки друг хеликоптер. Трите ротора се задвижват от една турбина, друго изискване на програмата FARA: турбовал General Electric T901 с мощност 2200 киловата.
В стандартната си конфигурация на въоръжение Raider X ще има осем ракети въздух-земя Hellfire, конфигурирани в две капсули, които се разгръщат отстрани на хеликоптера, когато дойде време за удар. За разлика от сегашните бойни хеликоптери, самолетът на Sikorsky държи оръжията си скрити, за да повиши аеродинамичната си ефективност, намалява въздушното съпротивление и винаги позволява максимална скорост на пътуване. Единствената непокрита част ще бъде монтираната на носа му тройна 20-милиметрова картечница.
Както всички бойни кораби, въоръжението на Raider X е модулно. Но за разлика от сегашните машини, този самолет ще може да изстрелва бойни дронове като Eaglet. Произведен от General Atomics, Eaglet е дрон с разгръщащ се ротор и крила, който тежи 90 килограма и има максимална скорост от 212 км/ч. С обхват от 700 километра (или осем часа полетно време) на максимална надморска височина от 4,5 километра, това умно оръжие е способно да носи полезен товар до 13 килограма. Зарядът може да бъде съставен от разузнавателни сензори или различни бойни глави.
Raider X и Bell 360 Invictus ще се борят в реален полет през следващата година.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.