Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Creative Bulgaria 2023
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 2 / 4
Краят на големите наративи
НИКОЛАЙ БОЙКОВ, изпълнителен директор на All Channels Group, член на УС на „IAB България"
Краят на големите наративи
НИКОЛАЙ БОЙКОВ, изпълнителен директор на All Channels Group, член на УС на „IAB България"
Списание МЕНИДЖЪР ви предлага 4 безплатни статии
Остават ви още
2
статии за безплатно четене.
Влезте в акаунта си, за да можете да четете всички статии на списание МЕНИДЖЪР онлайн.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
Или продължете към безплатното съдържание на Мениджър News
Живеем в интересни времена, в които границите между различните комуникацион ни практики се размиват все повече. Няма вече ясно разграничение между PR и дигитален маркетинг, творчески решения и реклама по начина, по който ги разглеждахме и управлявахме преди няколко години. Съвременните комуникационни тенденции в много отношения отразяват концепцията на Жан-Франсоа Лиотар за „края на големите наративи“. Той твърди, че постмодерната ера е дефинирана от отхвърлянето на „големите наративи“ или „метанаративите“, които традиционно служат за основа на нашите обществени и интелектуални структури. Лиотар предполага, че в постмодерното общество всяка „голяма история“, която преди е била приемана като истина, сега е под въпрос.
В настоящия комуникационен контекст, където ставаме свидетели на борба за истинност и правдоподобност в епоха на „постистината“. Все повече хора възприемат света чрез своите индивидуални и микронаративи, като създават свои собствени реалности или „истини“. Това засяга и комуникационната индустрия, в която диференциацията на аудиториите и въпросът за автентичността са все по-наложителни. Съвременните комуникационни практики наистина преосмислят понятията „масови медии“, но и „масова култура“.
Комуникационната индустрия е изправена пред задачата не просто да намери най-точния начин да комуникира послание, но и да бъде критик и регулатор на информацията, като активно работи срещу разпространението на дезинформация и подкрепя надеждни източници. С оглед на тези размисли виждам следните тенденции и нововъведения в комуникационната индустрията през 2023 г.
Основните тенденции в PR индустрията през 2023 г.:
• ПЕРСОНАЛИЗИРАНО СЪДЪРЖАНИЕ:
PR специалистите трябва да създават стратегии, които да включват подходящо, ангажиращо и значимо съдържание, което да отговаря на нуждите и интересите на специфичната микрообщност, към която се обръщат.
• ОТ ИНФОРМИРАНЕ КЪМ АНГАЖИРАНЕ:
Тенденция, на която все повече ще обръщаме внимание – не просто достигане до даден потребител/ представител на дадена аудитория, а подтикване към конкретно действие, предприето вследствие на комуникацията.
• ФОКУС ВЪРХУ ПРЕПОРЪКИТЕ ОТ-ЕДИН-КЪМ-ДРУГ-ПОТРЕБИТЕЛ:
Все повече се съсредоточаваме върху значението на по-малките, свързани групи, или микрообщности, и влиянието, което препоръките от уста на уста имат в този контекст.
• ПРОЗРАЧНОСТ И УСТОЙЧИВОСТ:
Публиката иска и оценява организации, които ясно комуникират своите ценности, действия и позиция по важни обществени въпроси.
Следващото голямо нещо, което коренно променя индустрията, е изкуственият интелект (AI).
|
Ключови думи
реклама
медии
комуникация
изкуствен интелект
AI