Приключи най-мащабната стачка на „Лутханза”

Приключи най-мащабната стачка на „Лутханза”

Стачката на пилотите на „Луфтханза”, която бе най-голямата в историята на компанията, приключи. Загубите за компанията възлизат на милиони евро и тя ще навреди силно на нейния имидж, предаде ИТАР-ТАСС.

В сряда пилотите на най-големия германски авиопревозвач започнаха мащабни стачни действия. Те продължиха три дни и засегнаха близо половин милион пътници. От сряда до петък включително „Луфтханза“ отмени 3800 полета. В тези три дни компанията осъществи едва 500 полета.  Стачката засегна също дъщерните й компании - нискобюджетната Germanwings и Lufthansa Cargo, осъществяваща товарни въздушни превози.

Пилотите на германската „Луфтханза” настояваха за по-високи заплати, докато авиокомпанията се опитва да съкрати разходите на фона на засилената конкуренция от нискобюджетните превозвачи. Стачката е обявена по призив на синдиката „Кокпит” с искане да се увеличат заплатите на пилотите с близо 10% и да се подобрят условията им на работа.

В стачката участваха общо 5400 пилоти.

Финансовите загуби за компанията се оценяват от експерти на 50-80 милиона евро. Представителят на компанията Кай Кратки каза, че става въпрос за десетки милиони евро. Освен това, според него, за конкурентите на германската авиокомпания ще бъде по-лесно да привличат клиенти от „Луфтханза”. „Последствията от тази стачка са огромни”, обобщи той.

Днес се очаква полетите на „Луфтханза” да се нормализират. Планирани са 1800 полета.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Настъпва ли обратното броене при биткойна?
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера