Васил Терзиев: Задръствания в София има и ще продължава да има
Истината е, че задръствания в София има и ще продължава да има, когато имаш 800 000 коли, които и тази година са се увеличили. Населението също се увеличава, строи се, развива се градът. Това каза пред журналисти кметът на София Васил Терзиев. Коментарът му беше във връзка с извънредното заседание на Столичния общински съвет за силно затруднения трафик, транспортното обслужване и пътната безопасност в града. То обаче така и не се състоя поради липса на кворум.
Амбицията е да се подобри инфраструктурата на града. Ще продължава да има трафик и това не трябва да е изненада за никого. Всички искаме да караме по европейски улици и това го дължим на софиянци. Задръстванията ще продължава да ги има, докато този град се развива, каза още Терзиев, цитиран от БТА. И посочи, че така е било и преди.
"Не сме ние първите, които затварят улици, за да се строи", допълни той.
Столичният кмет обясни, че е в голяма дилема какво точно е основното обвинение към ръководството на общината. От една страна чухме, че заради многото ремонти и строителство има задръствания, а от друга страна се казва, че няма никакви ремонти и строителство, посочи кметът. Той допълни, че не вижда какво налага извънредното заседание по темата за задръстванията в София, поискато от ГЕРБ-СДС.
Малко преди заседанието ГЕРБ и ПП-ДБ-СС влязоха в остър сблъсък и обвинения за задръстванията в София.
София винаги е била град с много интензивен трафик, но няма как да си затворим очите и да останем слепи за това, че в последните месеци този проблем се задълбочава, заяви пред БНР общинският съветник от ГЕРБ Антон Хекимян преди днешното извънредно заседание на Столичния общински съвет. В предаването "Преди всички" Хекимян изброи невралгичните точки и пътните ремонти в столицата. Според него причина за това е неспособността на Васил Терзиев и Борис Бонев да координират процеси и да управляват града. Той цитира данни на фирми, които се занимават с навигация, според които изминаването на 10 км в София спрямо 2003 г. отнема 6 минути повече.
"Това означава и финансова загуба на всички, които се намираме в трафика, и екологична щета заради замърсяванията, и шум, здравеопазване и какво ли още не, които са съпътстващи процеси на този проблем", посочи Хекимян.
Общинският съветник от ПП-ДБ-СС Бонка Василева определи казаното от колегата ѝ като "лъжи". Тя прехвърли проблема на ГЕРБ като наблегна на презастрояването и некачествените ремонти.
"Не знам те как се събудиха днес и разбраха, че трафикът е проблем – еми, проблем е. Проблем е когато не се инвестира в качествен градски транспорт", каза Василева.
Според нея всеки такъв проблем трябва да има трайно решение. За нея такова в случая е качественият и удобен градски транспорт, който да накара шофьорите да оставят колите си в периферията на града и да използват транспорта.
"Когато хората отказват да се качат на градския транспорт, когато трамваите и тролеите са разбити машини, няма кой да се качи", добави Василева.
Почти 100% от подвижния състав на наземния градски транспорт е подменен, отговори Хекимян и изказа мнението си, че София има много добър градски транспорт.
Няма анекси на договорните отношения с фирмите, които извършват пътна маркировка, съобщи за друг проблем Бонка Василева."Те са искали актуализация на цените, отказват се едностранно от договора и естествено ние възлагаме тази дейност на общинското дружество "Софинвест"", обясни тя.
Според Антон Хекимян обаче управляващите постоянно търсят причини, за да се оправдават с някой или нещо. И попита: "Защо Терзиев и Бонев не са пуснали открити конкурси за пътната маркировка до този момент. Договорите са изтичали. Няма какво да се оправдавате с анекси, защото е било ясно още през януари, че тези договори трябва да бъдат преподписани. Какво разбираме обаче от пресконференцията на зам.-кмета по транспорта на "Спаси София" – че те искат да правят общинска фирма. Значи те целенасочено не са подновили договорите. Те просто са изтекли. Оставиха София заложник няколко месеца да няма пътна маркировка".
Общинският съветник от ГЕРБ призова столичния кмет да не бяга от отговорност.
Двамата събеседници коментираха и проблемите в столичния градски транспорт. Според Бонка Василева градът няма да остане без градски транспорт. По думите ѝ, има системен проблем в този сектор вследствие на "тежко наследство". А за днешното заседание на СОС тя изказа мнение, че това е "един политически фарс".
Хекимян отвърна: "София е в едно голямо чакане, изчакване, като задръстване".
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.