Водещите играчи в медийната индустрия в САЩ се готвят за спад на приходите от реклами

Водещите играчи в медийната индустрия в САЩ се готвят за спад на приходите от реклами

Водещите играчи в американската медийна индустрия ще почувстват негативните последици от търговските войни, тъй като те ще доведат до намаляване на приходите от реклама. Това прогнозира анализаторския екип от  Citi Research, ръководен от Джейсън Базинет. 

Компаниите, силно зависими от приходите от реклама, може да отчетат спад на постъпленията с 4% през 2025 г., изчисляват експертите на Citi. Тези, които разчитат по-малко на реклама, ще се срещнат с намаляване на приходите си с 1-2%.

„Ще има пряко въздействие върху личните потребителски разходи и рекламните бюджети, тъй като потребителите и фирмите се приспособяват към новите тарифи. Второ, ще има непряко въздействие върху потребителските разходи чрез намаляване на благосъстоянието на потребителите. Трето, маркетинговите отдели са склонни да харчат по-малко за реклама по време на икономическо забавяне и рецесии“, изтъкват анализаторите.

Те изчисляват, че компаниите, които ще почувстват най-голямо въздействие, ще бъдат AppLovin Corp., която рекламира в мобилни приложения, и Lamar Advertising Co., която рекламира на билбордове.

През четвъртото тримесечие на миналата година около 75% от приходите на AppLovin идват от реклама, докато за Lamar цифрата е около 100%. След обявяването на нови вносни мита миналата седмица, акциите на AppLovin паднаха с 20%, а акциите на Lamar паднаха с 10%. 

Последствията за компаниите с по-разнообразни източници на приходи, включително Netflix Inc., Walt Disney Co. и Spotify Technology, ще бъдат по-меки - техните приходи ще намалеят с около 2%, прогнозират експерти. В най-оптимистичния сценарий увеличените тарифи биха принудили компаниите активно да преместят производството си в САЩ, което би смекчило спада в рекламните разходи, но в краткосрочен план този сценарий изглежда малко вероятен, според анлиза на Citi.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ