Индийски министър обвини Amazon и други фирми за електронна търговия в хищническо ценообразуване

Индийски министър обвини Amazon и други фирми за електронна търговия в хищническо ценообразуване

Индийският министър на търговията обвини Amazon и други компании за електронна търговия в хищнически ценови практики и заяви, че бързият възход на сектора не бива да нарушава работата на милионите тухлени магазини в страната, предаде Ройтерс.

През последните години Amazon, Walmart  и Flipkart промениха ландшафта на търговията на дребно в Индия, като и двете компании инвестираха милиарди долари, за да разширят дейността си и да привлекат потребителите към своите платформи, които предлагат изгодни отстъпки.

Индийските разпоредби забраняват на Amazon и Flipkart да складират стоки и да продават директно на потребителите, а те могат да управляват само пазар, на който други продавачи да предлагат продукти. Малките търговци на дребно обаче често твърдят, че регулациите се заобикалят, като се използват сложни бизнес структури.

В сряда министърът на търговията Пиюш Гоял сигнализира за бизнес практиките на Amazon и заяви, че инвестициите на компанията в Индия често са били използвани за покриване на нейните бизнес загуби.

„Когато Amazon каже, че ще инвестира един милиард долара в Индия, и всички празнуваме, забравяме, че този милиард долара не идва за някаква голяма услуга“, каза Гоял на събитие в Ню Делхи, на което не назова никоя друга компания.

Загубите „не миришат ли на хищническо ценообразуване за някой от вас... за какво е тази загуба, те нямат право да продават на потребителите (директно)“, добави той.

През юни миналата година Amazon заяви, че ще увеличи инвестициите си в Индия до 26 млрд. долара до 2030 г., включително за бизнеса си с облачни услуги. Освен това тя си поставя за цел до 2025 г. да изнесе от Индия стоки на стойност 20 млрд. долара.

В миналото Гоял е атакувал публично американските гиганти в областта на електронната търговия. През 2021 г. той заяви, че компаниите използват мащаба си и достъпа до големи масиви от евтин капитал „в ущърб на магазините от типа „мама и татко“ и че „много грубо нарушават“ законите.

През 2021 г. Ройтерс откри вътрешни документи на Amazon, показващи, че американската компания за електронна търговия е помогнала на малък брой продавачи да просперират на индийската си платформа, дала им е отстъпки и ги е използвала, за да заобиколи законите за чуждестранните инвестиции.

Тогава Amazon беше заявила, че е уверена в спазването на местното законодателство и че „не предоставя преференциално третиране на нито един продавач“. Впоследствие обаче беше обявено, че двама от големите продавачи на Amazon, изправени пред подобни обвинения, ще спрат да продават продукти на нейния уебсайт.

„Те създават субекти... когато ги хванат, започват да закриват тези субекти“, каза Гоял в сряда.

Amazon и Flipkart също са изправени пред антитръстово разследване в Индия, но отричат да са извършили каквото и да било нарушение.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ