Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Huawei с почти рекордни приходи за 2024 г. на фона на възстановяването на пазара на смартфони в Китай

Китайският технологичен гигант Huawei отчете рязък скок в приходите си за 2024 г. на фона на по-силно представяне в телекомуникационни и потребителски бизнеси на компанията, предаде Си Ен Би Си.
Huawei отчете приходи за 2024 г. от 862,1 милиарда китайски юана (118,2 милиарда долара), което е ръст от 22,4% на годишна база.
Това прави 2024 г. втората най-добра в историята на компанията откъм приходи, изоставайки само от рекордните 891,4 млрд. юана през 2020 г.
Нетната печалба обаче се понижи до 62,6 млрд. юана, което е спад от 28% спрямо 2023 г. Huawei каза, че това е резултат от нарастващите инвестиции.
Това се случва в момент, когато китайският технологичен гигант се опитва да адаптира бизнеса си, за да се справи със санкциите на САЩ, които ограничиха достъпа на компанията до ключови технологии като полупроводници.
Huawei е похарчила 179,7 милиарда юана за научноизследователска и развойна дейност, което се равнява на 20,8% от нейните приходи. Компанията диверсифицира бизнеса си в редица области, включително центрове за данни за ИИ, облачни изчисления и автомобилни технологии.
Продажбите на Huawei миналата година бяха движени от двата най-големи бизнеса на фирмата – потребителския отдел и този за инфраструктура за Информационни и комуникационни технологии, които заедно представляват около 82% от общите приходи на компанията.
Приходите в подразделението за инфраструктура за ИКТ, което включва неговия операторски бизнес, са нараснали с 4,9% на годишна база до 369,9 милиарда юана. Huawei, една от най-големите компании за телекомуникационно оборудване в света заяви, че широкомащабното внедряване на следващо поколение 5G мрежи е помогнало за стимулиране на растежа.
Компанията също така каза, че 2024 г. е първата година на търговско внедряване на мрежи от следващо поколение, наречени 5.5G или усъвършенствани 5G мрежи, което също помогна за увеличаване на продажбите.
Възраждане на пазара на смартфони в Китай
Ускоряването на потребителския бизнес на Huawei също подпомогна за високите приходите. Потребителският бизнес реализира продажби от 339 милиарда юана, което е 38,3% увеличение и рязко ускорение спрямо растежа, наблюдаван миналата година.
Huawei, някога най-големият доставчик на смартфони в света, бе засегнат тежко от санкциите на САЩ, които ограничиха достъпа му до ключови чипове и софтуер на Google.
От края на 2023 г. обаче пробивът при полупроводниците в Китай позволи на Huawei да се прегрупира и да пусне телефони от висок клас, които се продават много добре на вътрешния пазар.
През 2024 г. доставките на смартфони на Huawei в Китай скочиха с 37% на годишна база, докато пазарният дял на компанията нарасна от 12% до 16% през 2023 г., според данни на Canalys. Това стана за сметка на Apple, която отбеляза спад на пазарния си дял и спад на доставките.
Huawei агресивно пусна премиум смартфони, включително първия по рода си тройно-сгъаваем смартфон, и също започна бавно да пуска отново устройства в чужбина.
Междувременно Huawei пусна и HarmonyOS 5 през 2024 г. – първата версия на своята собствено разработена мобилна операционна система, за която се твърди, че вече не използва отворен код от Google Android.
Все пак анализаторите казаха пред Си Ен Би Си, че перспективите пред Huawei в чужбина остават трудни, като се има предвид липсата на достъп до Android, който работи на повечето смартфони в света, и продължаващите ограничения за достъп до най-модерните чипове, като тези в устройствата на Apple и Samsung.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.