Delta е най-ценната авиокомпания в света

Delta е най-ценната авиокомпания в света

Американската Delta (стойността на марката нараства с 22% до 8,9 милиарда щатски долара) отново е най-ценната марка на авиокомпаниите в света, точно пред бързо разрастващата се American Airlines (стойността на марката се повишава с 36% до 8,5 милиарда щатски долара), показва класацията BRAND FINANCE AIRLINES 50 2023

Всяка година водещата консултантска компания за оценка на марката Brand Finance подлага на тест 5000 от най-големите марки и публикува над 100 доклада, класирайки марките във всички сектори и държави. Топ 50 на най-ценните и най-силни авиокомпании в света са включени в годишната класация на Brand Finance Airlines 50 2023.

Ръстът на стойността на марката на Delta тази година дойде в резултат на няколко ключови решения, включително 20% дял в LATAM Airlines Group, който получи предварително одобрение от регулаторите. Придобиването ще осигури на Delta значително присъствие в региона на Южна Америка и ще й позволи да разшири своята мрежа и да предложи по-конкурентни цени на клиентите.

Ethiopian Airlines (стойността на марката нараства със 79% до 498 милиона щатски долара) е най-бързо развиващата се марка на авиокомпания в световен мащаб, като африканската авиокомпания вече е най-голямата авиокомпания на континента. Други бързо развиващи се марки включват Vueling (стойността на марката се повишава с 44% до 527 милиона щатски долара), United Airlines (стойността на марката се повишава с 42% до 7,8 милиарда щатски долара) и China Southern (стойността на марката се повишава с 39% до 3,2 милиарда щатски долара).

В допълнение към изчисляването на стойността на марката, Brand Finance също така определя относителната сила на марките чрез балансирана карта с показатели, оценяващи маркетинговите инвестиции, капитала на заинтересованите страни и бизнес ефективността. В съответствие с ISO 20671, оценката на Brand Finance за капитала на заинтересованите страни включва оригинални данни от проучване на пазара от над 100 000 респонденти в 38 държави и в 31 сектора.

Японската ANA (стойността на марката се повишава с 5% до 2,4 милиарда щатски долара) е най-силната марка на авиокомпанията тази година, спечелвайки рейтинг за сила на марката AAA. ANA стартира отново своята международна мрежа през 2022 г. след двугодишна пауза поради пандемията от COVID-19. Авиокомпанията поднови полетите до няколко популярни дестинации, включително Ню Йорк, Лондон и Париж.

Emirates (стойността на марката нараства с 2% до 5,1 милиарда щатски долара) запази позицията си на най-ценната марка на авиокомпанията в Близкия изток и четвъртата най-ценна марка на авиокомпания в световен мащаб.

Qatar Airways (стойността на марката нараства с 23% до 2,5 милиарда щатски долара) беше официалната авиокомпания за Световното първенство по футбол на FIFA™, което беше първото издание, организирано в Близкия изток. Авиокомпанията спечели аплодисменти за ефективната подкрепа на FIFA World Cup™ и изпълнението на обещанието си за подобрено изживяване за пътуващите до мега-събитието.

Saudia (стойността на марката нараства с 14% до 651 милиона щатски долара) също се разраства бързо, тъй като отваря нови маршрути, за да постигне амбициозната туристическа цел на Кралството за 2030 г. Марката е инвестирала сериозно в оптимизиране на операциите си, за да подобри изживяването на клиентите, за да отразява уникалността на марките позицията на флагман превозвач и ролята, която трябва да играе, и за да изгради възприятията на Кралството в световен мащаб. Марката също така инвестира в изграждането на своята осведоменост и познаваемост на ключови международни пазари, както се вижда от инвестициите й във Формула 1 (Официална авиокомпания на Aston Martin Aramco Cognizant Formula One™ Team) и Формула E (Официален авиокомпания партньор).

Като част от своя анализ, Brand Finance оценява ролята, която специфичните атрибути на марката играят при стимулирането на цялостната стойност на марката. Един такъв атрибут, чиято значимост нараства бързо, е устойчивостта.

Освен че е най-ценната марка в света, марката на авиокомпанията, Delta има и най-високата стойност на възприятията за устойчивост (SPV) от всяка марка, включена в класацията Airline 50 200 – 544 милиона щатски долара. Въпреки че Delta изглеждаше да стане по-устойчива, нейната позиция в горната част на таблицата на SPV не е оценка за нейните цялостни резултати в областта на устойчивостта. По-скоро показва колко стойност на марката е свързана с възприятията за устойчивост.

Eдна от двете най-големи авиокомпании в Тайван Eva Airways има най-високия резултат за възприемане на устойчивост в класацията Airlines 50 2023 на 5,0 от 10. Авиокомпанията си е поставила ясна цел да постигне нулеви нетни въглеродни емисии до 2050 г., демонстрирайки своята дългосрочна визия за по-зелено бъдеще. Това включва активно прилагане на различни енергоспестяващи мерки.  

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ