Цените на доставките на петрол скочиха след затягането на санкциите на САЩ

 Цените на доставките на петрол скочиха след затягането на санкциите на САЩ

Товарните тарифи на супертанкерите скочиха, след като САЩ разшириха санкциите върху търговията с руски петрол и накараха търговците да се втурнат да резервират кораби, за да вземат доставки от други страни за Китай и Индия, казаха брокери и търговци, цитирани от Ройтерс.

Китайските и индийските рафинерии търсят алтернативни доставки на гориво, докато се адаптират към новите тежки санкции на САЩ срещу руските производители и танкери, предназначени да ограничат приходите на втория в света износител на петрол.

Много от новонасочените кораби, част от „сенчеста флотилия“, са били използвани за превоз на петрол до Индия и Китай, които разграбиха евтини руски доставки, забранени в Европа след нахлуването на Москва в Украйна. Някои от танкерите са превозвали и петрол от Иран, който също е под санкции.

Товарните тарифи за много големи превозвачи на суров петрол (VLCC), които могат да превозват 2 милиона барела суров петрол по основните маршрути, скочиха, след като Unipec, търговското подразделение на най-голямата рафинерия в Азия Sinopec нае няколко супертанкера в петък, индустрията казаха източници.

На дневна база, курсът по маршрута от Близкия изток до Китай, известен като TD3C, се е повишил с 39% от петък до 37 800 долара, най-високият от октомври, съобщи корабен брокер

Цените за доставка на руски петрол за Китай също скочиха след санкциите.

Товарните тарифи за танкери с размер на Aframax за превоз на суров петрол ESPO от руското тихоокеанско пристанище Козмино до Северен Китай се увеличиха повече от два пъти в понеделник до 3,5 милиона долара, тъй като корабособствениците поискаха огромни премии поради ограничените тонажи, налични за този маршрут, според S&P Global Commodity Insights данни.

В допълнение към напрежението санкционираните танкери са блокирани извън китайската източна провинция Шандонг и не могат да се разтоварят след забраната, наложена от Shandong Port Group преди съобщението на Вашингтон в петък.

Анализатори казаха, че наличността на танкери може да намалее още повече, тъй като търговците търсят неразрешени кораби за превоз на руски и ирански суров петрол.

„Очакваме нови кораби да бъдат изтеглени в сенчестия флот през следващите месеци, много от които ще бъдат нови за тази търговия, затягайки предлагането на несанкционирания пазар на товари“, казаха анализаторите на Kpler в бележка.

Транспортирането на суров петрол от Персийския залив на САЩ до Китай сега ще струва 6,82 милиона долара, което е с 360 000 долара повече от миналата седмица, изчислиха анализаторите.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ