В помощ на маркетинга: умна технология следи погледа на клиента

В помощ на маркетинга: умна технология следи погледа на клиента

Британска фирма разработи нова технология, която буквално следи човешкият поглед, съобщава BBC. Проектът е създаден с идеята да помага на рекламодателите. Чрез него те ще могат да се ориентират много точно дали маркетинговите им съобщения и знаци привличат вниманието на потенциалните клиенти.   

В офиса на фирмата в Лондон са поставени компютри, които взаимодействат с човешкия поглед. Когато доброволец седне пред някой от тези компютри и погледне в отворената на монитора уеб-страница, в нея се появяват движещи се големи червени точки. Те показват къде и какво точно гледа човекът, кое спира вниманието му.

Пробните тестове досега показали, че много често желаното тотално се разминава с реалното и доброволците пред компютрите не задържат очи, там, където на рекламодателите им се иска. Това означава, че са необходими корекции, а системата ясно посочва къде да се направят, коментират изобретателите.

Същият принцип със следенето на погледа може да бъде приложен и ако доброволец гледа на монитора в офиса снимка на улица с билборд. Ако погледът на човека е привлечен от билборда, а не от другите обекти на улицата, технологията веднага ще го покаже, като ще покрие билборда на снимката с жълто-оранжево петно. 

От британската фирма твърдят, че след като са успели да овладеят движението на очите, ще разработят и друга революционна технология, която "чете" човешката мисъл. Това ще стане възможно чрез проследяването на мозъчните вълни, познато в медицината като Електроенцефалография (ЕЕГ).

Репортерът на BBC Джо Линъм посети офиса на британската фирма в Лондон и изпробва лично новата технология за следене на очите. Можете да споделите неговото преживяване на адрес: https://news.bbc.co.uk/2/hi/business/8670600.stm

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ