Информационната кампания за въвеждането на еврото започва през март

Този месец ще стартира мащабна информационна кампания относно въвеждането на еврото в България. Това стана ясно от думите на министъра на финансите Теменужка Петкова в рамките на парламентарния контрол. Петкова отговори на въпрос на народния представител от ПП-ДБ Николай Денков кога финансовото министерство планира да възобнови комуникационната кампания относно присъединяване на България към еврозоната и какво предвижда тя, предава БТА.
"Голяма част от забавянето на подготовката и възлагането на обществените поръчки по комуникациионите дейности (относно приемането на еврото у нас - бел. авт.) вече е преодоляно, така че още през този месец ще стане факт и ще стартира мащабна информационна кампания по медиите във връзка с въвеждането на еврото в Република България", каза Теменужка Петкова пред депутатите в Народното Събрание.
Петкова посочи, че един от водещите приоритети на правителството е членството на България в еврозоната и управляващите имат волята да направят всичко необходимо да се доведе този процес докрай, включително и чрез провеждане на пълноценна информационна кампания, която да разясни предимствата и ползите за хората и бизнеса от въвеждане на еврото.
Финансовият министър направи ретроспекция на извършените дейности относно комуникационата кампания досега и проблемите, възникнали пред нея през последните години.
"Постоянната промяна на ръководствата на институциите и техните визии за управление и реализиране на политики също са оставили своя отпечатък, което е видно и от забавянето на пълноценна кампания по отношение на еврото", каза Петкова.
Информационата кампания за еврото е разписана подробно още в началото на 2021 година, когато министър на финансите е Кирил Ананиев. В неговия мандат са изготвени работният вариант на комуникационната стратегия за информация и публичност на присъединяването на България в еврозоната и проектът за националния план за въвеждане на еврото в Република България. Фактите показват, че подготовката е започнала навреме, но двете служебни правителства след това, както и редовното правителство впоследствие не са работили с темпо, необходимо за подготовка и стартиране на информационната кампания, каза Петкова.
По думите на финансовия министър, първата информационна стратегия е приета през ноември 2022 година с решение на Координационния съвет за подготовка на Република България за членство в еврозоната, но без заложени средства за реализацията ѝ.
"Оказва се, че няма заложен ресурс в бюджета на Министерството на финансите за изпълнение на кампанията за разлика от разписаната процедура за периода 2021-2024 година, когато тогавашното ръководство на Министерството на финансите планира финансов ресурс с тригодишен хоризонт. За съжаление тези средства са премахнати от план-сметката", каза Петкова, добавяйки че в резултат на това финансовото обезпечаване на комуникациионите дейности е било осигурено с решение на служебното правителство за допълнителни разходи в размер на 10 млн. лева по бюджета на Министерството на финансите.
Петкова посочи още, че в края на 2022 година е възложена, а през март 2023 година е приета работата по договора за разработка и внедяване на интернет страница за въвеждането на еврото в Република България. През март 2023 година е сключен договор за изработване и предостяване на 6 информационни клипа - 30-секунден и 15-секунден вариант за въвеждане на еврото и ползите от членството на страната ни в еврозоната.
"Изработени са три клипа, като договорът е предсрочно прекратен през месец юни, когато министър на финансите е г-н Василев (Асен Василев, бел. авт.) Това са същите клипове, за които впоследствие са сключени договори едва през месец март 2024 година по телевизии с национално покритие - Българска национална телевизия, Нова телевизия и bTV непосредствено преди кампанията за изборите за Европейски парламент", каза Петкова.
В края на март 2024 година е стартирала и официалната интернет страница, свързана с въвеждане на еврото в Република България, която беше подготвена от екипа на МФ в служебното правителство. В месеците на управление на вашето правителство е проведен конкурс за лого, слоган и брандбук на кампанията "Единството е сила". Този слоган и логото са интегрирани в споменатите вече клипове и официалния сайт за еврото, посочи тя.
Финансовият министър добави, че всичко, което трябва да бъде направено, за да получат българските граждани и бизнес коректна информация относно еврозоната, ще бъде направено.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.