57% от българите редовно са в интернет
Телевизията, вестниците и интернет са основните информационни източници за пълнолетното население у нас. Това показват огласени днес данни от ново изследване за ситуацията на медийния пазар на Института за социални изследвания и маркетинг МБМД.
В проучването, проведено през този месец, са участвали 1202 пълнолетни граждани. Около 57% от анкетираните заявяват, че използват интернет, като 90% от тях го правят поне 2-3 пъти в седмицата или всеки ден. Данните показват, че все повече хора използват интернет, за да говорят с близки и приятели, увеличават се и хората, които търсят информация по теми, които ги интересуват и тези, които използват електронна поща и социални мрежи.
С 3 % намаляват хората, които признават, че използват мрежата, за да четат новини в информационните сайтове и през януари те са вече 27 %. 12 % твърдят, че четат електронните издания на вестниците. 10 % от хората играят онлайн игри и също толкова използват интернет пространството, за да слушат радио и да гледат телевизия.
В сравнение с лятото на 2011 нараства популярността на Facebook и Google. Увеличил се и процентът на хората, които често използват Skype. Сред българското население по-популярният сайт за видео споделяне си остава Vbox7. „Няма никакво съмнение, че живеем във време, в което Интернет печели нови и нови почитатели“, коментира директорът на МБМД Мира Радева. Над 30 % от населението на страната са хора на пенсионна възраст, които по-трудно придобиват уменията и подготовката да използват интернет пространството, уточнява тя. От лятото на 2011 г. до началото на тази година от МБМД наблюдават нарастваща конкуренция, която поставя граници на влиянието и води до парцелиране на аудиторията и всяка медия все по- трудно разширява влиянието си върху по-големи групи от хора.
От изследването става ясно, че около 55 % от хората получават телевизионен сигнал от кабелен оператор. Въпреки че от края на 2007 година се наблюдава нарастване на дела на абонираните за цифрова телевизия и то донякъде за сметка на намаляването на тези, които имат достъп само до ефирна телевизия, от лятото на миналата година процентът на хората, ползващи цифрова телевизия се стабилизира на 28 %. Запитани кои телевизии гледат редовно, най-често хората отговарят bTV, Нова телевизия и БНТ, но се наблюдава и увеличаване на интереса към профилираните телевизии.
82 % от гражданите, които признават, че четат вестници обясняват, че правят това за развлечение и почивка, а 68 % от тях смятат, че именно печатните медии са най-добрият начин да се информират за събитията.
Според данните от проучването, вестниците, които се ползват с най-голямо доверие са "Труд" ( с 43 % доверие) , "24 часа" (с 39 % доверие) , "Телеграф" (32%), "Стандарт" (30%), "168 часа" (21%), "Монитор"(19%), "Новинар"(18 %) , "Уикенд" (14 %), "Капитал"(13%), "Сега" (12%), "България днес" (11%) и "Преса" (11%).
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.