Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Нямам време за стажанти!
Забележка към стажантите: Енергията и ентусиазмът вече не са достатъчни! Трябва да предложите нещо по-смислено.
Една приятелка и старши изпълнителен директор на Yelp наскоро сподели колко е заета да балансира между работата, натоварения график за пътувания и новороденото си дете. Засякохме се на едно събитие на възпитаниците на Северозападния университет и помислих, че тя е дошла специално да търси стажанти за компанията си. Но тя ме погледна в очите и без грам ирония ми заяви: „Нямам време за стажанти.”
Смисълът от присъствието на стажантите не е ли да прави живота по-лесен? Когато претоварени мениджъри казват, че нямат време за стажанти дали не се случва нещо нередно с тях? Стажантите не би трябвало да източват енергия, време и ресурси. В днешната конкурентна икономика, където всеки прави повече с по-малко, ще трябва да измислите начин да добавите стойност към стажуването си още от самото начало.
Един от начините да привлечете интерес към себе си е да предложите собствени си проекти на компанията, в която искате да започнете стаж. Това ще ви открои сред конкурентите и веднага ще ви направи полезни.
Покажете силните си страни. Хората от вашето поколение са до голяма степен много по-грамотни технически от поколението Х. Вие имате интуитивно разбиране за силата на социалните медии и го овладявате всеки ден във вашия личен живот. Помислете за начина, по който може да се възползвате от технологиите, за да усвоите нови умения за пазара. Маркетингът в социалните мрежи позволява да започнете летен стаж в много компании, на които им липсва ноу-хау в тази област.
Противно на популярното схващане не е достатъчно да попитате „С какво мога да бъда полезен”. Бъдещият ви работодател иска да знае от вас с какво може да му помогнете. Изразявайки воля за действие ще покажете, че виждате пасивите и активите на работата и сте запознати с работния процес. Така ще сте крачка пред другите.
Не допускайте извинението "Нямам време за стажанти" по ваш адрес. Ако успеете да покажете силните си страни, ще бъде трудно да ви пренебрегнат.
Джоди Гликман за Harvard Business Review
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.