Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Как менторите създават суперзвезди
Джунглата от стартъпи и инвеститори е опасно, но и привлекателно място за младите предприемачи. Един добър водач обаче може да промени всичко и да отвори пътеката към успеха за стартиращите бизнесмени.
Дори и най-големите играчи на този свят като Марк Зукърбърг и Джеф Безос разчитат все повече на ментори, които им дават подкрепа и експертиза. Мнозина плащат изключително щедро за една такава ключова междучовешка връзка.
Си Ен Ен попита петима от водещите Оби-Уан Кеноби-та на бизнес света в момента защо техните услуги се ценят толкова. Ето и отговорите.
Безценни връзки
Писателят и стратег Рон Дж. Холанд може да се похвали, че редовно е осигурявал успеха на бизнес учениците си. Според него най-важно е организирането на суперенергичен подкрепящ екип.
„За един клиент ние добавихме в екипа му един от бившите председатели на веригата дрогерии „Буутс“, както и бившия финансов директор на брокерската къща Teather and Greenwood. Доведохме и най-добрите професионални юридически съветници от голяма фирма и една топ счетоводна компания. Още в началото събрахме 2,4 милиона долара и клиентът ни прекара следващите две години, без да му се налага да събира и една стотинка.“
Очертаване на бизнес идентичността
„Апостолът на положителната оценка“ Честър Елтън е мотивационен лектор и автор на няколко бестселъра за лидерството. Според него менторът трябва да дефинира ценностите на компанията.
„Каква би била ръководната ни философия? „Правилото на трите“ помага да запазим нещата прости и целенасочени. Правилото на трите гласи: първо, бъдете от световна класа. В писането, лекциите и консултирането ние правим всичко възможно да сме от такава класа. Само най-доброто е приемливо. Второ: без изненади. Споделяйте всичко и комуникирайте непрекъснато! Трето: аплодирайте се взаимно! Хайде всички да се окуражаваме и подкрепяме едни други!“
Здраво стъпили на земята
Лара Морган влиза в света на бизнеса на 18-годишна възраст и продава първата си фирма за 32 милиона долара. Тя е един от най-търсените консултанти по лидерство в света. Според нея в някои случаи трябва да бъдеш брутално откровен.
„Един страхотен ментор не се бои да ви каже, че великата идея, която ви се струва, че сте родили, изобщо не е толкова страхотна. В същото време той ще ви надъха, за да се фокусирате върху голямата награда.“
Управление на преходите
Дейвид Клътърбък нарича себе си „майсторът на СТВ (страшно трудните въпроси). Той е написал над 50 книги и работи като международен консултант на много бизнеси.
„Когато се разрастват, малките бизнеси преминават през сериозни преходни периоди. Това, което е изглеждало като добро решение, когато в компанията е имало само шепа хора, може да се превърне в грамаден проблем с израстването на бизнеса. Отначало ви се струва, че е добра идея да назначите технически грамотни хора на мениджърските позиции. Когато обаче бизнесът изпита нужда от истинска мениджърска структура, може да се окаже, че тези хора не притежават компетентността да ръководят. Тогава те или дърпат фирмата назад, или предприемачът се вижда принуден да ги уволни, което може да бъде ужасно болезнено. Грубо казано, тези преходи идват при всяко утрояване на броя на служителите.“
Препрограмиране на мозъка
Телевизионната и радиозвезда Али Браун се превърна в едно от най-големите гурута на жените предприемачи. Тя вярва, че вътрешната промяна слага началото на успеха.
„За мен най-важната област е умствената нагласа. Предприемачите жонглират с много неща, животът им търпи коренна промяна и в него навлизат много стрес и отговорности. Обикновено хората не идват при мен заради това – обикновено първо питат как да разраснат компанията си – но ключът към тази цел е да започнеш да разсъждаваш различно. Жените често мислят, че трябва да накарат хората да ги харесват. Аз им казвам – не е вярно, те трябва да ви уважават! Това е малка промяна в съзнанието, но тя може да помогне на хората да започнат да вземат добри решения, които ще помогнат на бизнеса им да се разрасне.“
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.