Водещи световни медии ще популяризират страната ни като атрактивна дестинация за инвестиции

Водещи световни медии ще популяризират страната ни като атрактивна дестинация за инвестиции

България ще бъде рекламирана като привлекателно място за вложения на капитали във водещите бизнес медии в света. Инициативата се провежда в рамките на проекта „Инвестирай в България" на Българската агенция за инвестиции.

Проектът е реализиран с европейски средства и е на стойност 15,6 млн. лева. Кампанията предвижда 630 излъчвания на три рекламни видеоклипа в бизнес телевизиите „Блумбърг“, Си Ен Би Си, Си Ен Ен, публикуване на 40 рекламни банера в сайтовете на „Файненшъл Таймс", „Икономист", „Уолстрийт джърнъл", "Блумбърг бизнесуик", 39 печатни публикации, 12 седмици присъствие в международни търсачки в Европа, САЩ и Азия и 5 кратки филма с мнения на инвеститори в България, които ще се излъчват в интернет.

„Мисля, че рекламната кампания е нещо, което трябваше да започнем преди много години, защото много от останалите държави в региона, които са привлекли значителни по обем чужди инвестиции като Полша, Чехия, още преди много години започнаха с подобни мероприятия, заяви пред БГНЕС изпълнителният директор на Българската агенция за инвестиции Борислав Стефанов.

„В България, ако има нещо, което излезе като резултат от конференциите, направени през последните няколко месеца, беше, че факти, които ние самите намираме за очевидни – членството на България в ЕС, макроикономическата стабилност, ниските данъци, са неща, които потенциални инвеститори например в САЩ и Азия дори не подозират. И в това отношение тази рекламна кампания е много добър начин да се стигне до колкото се може по-широка публика", увери директорът на БАИ.

"Трите месеца, в които тя ще се прави, разбира се, не са достатъчно време, за да се стигне до всички потенциални инвеститори, до които бихме искали да стигнем. Затова се надявам да успеем след време да продължим с по-целенасочена кампания, например на регионално ниво или в различни целеви икономически сектори. Но това, че използваме различни видове средства – печатна, телевизионна, онлайн кампания, ще позволи да максимизираме възможностите, които ни предлагат тези медии, и шансът, че работим с шест от най-големите световни бизнес медии несъмнено ще помогне да достигнем до по-голяма аудитория", обясни Стефанов.

На въпрос на какво трябва да заложи България, за да привлича чуждестранни инвеститори в тежката икономическа ситуация, Стефанов отговори, че от основно значение е подобряването на администрацията и на съдебната система.

„Колкото по-бързо работи администрацията, колкото по-малко корупция има, колкото по-добре работи съдебната система, толкова повече инвеститори ще дойдат. От друга страна, българите сме малко повече песимисти, отколкото трябва по отношение на собствената си държава. В тези три години, в които работя в Агенцията за инвестиции, сме говорили с много от чуждестранните инвеститори в България и почти всички фирми, поне в сферите, в които ние работим, основно в производството, казват, че когато са дошли в страната, са знаели много малко за нея. Но много от тези фирми всъщност предвиждат да разширяват производствените си мощности у нас. Така че в това отношение си мисля, че ние самите понякога сме малко по-черногледи за това какво представлява България", посочи Стефанов.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ