Шефът на легендарни британски издания прогнозира да са на загуба поне до 2031 г.

Шефът на легендарни британски издания прогнозира да са на загуба поне до 2031 г.

Шефът на издателската групировка, която стои зад вестниците Mirror, Express и Star каза, че неговите печатни заглавия ще станат губещи след шест до осем години, но че разрастващата се дигитална стратегия ще ги спаси от закриване. Главният изпълнителен директор на издателската група Reach, която притежава повече от 100 новинарски марки, включително Mancester Evenrng News, Birmingham Mail и Liverpool Echo, каза, че възнамерява да остане ангажиран с печата, въпреки трудностите в бизнеса, съобщава в. The Guardian.

„Поддържаме обичан, но западащ печатен бизнес“, каза Джим Мълън. Още през януари миналата година той предупреди, че заглавията може да станат губещи през следващите пет години.

„Може да е малко по-дълго - шест до осем години“, каза той. „Говоря за доходност, а не за край на вестниците. Това е поток от приходи от стотици милиони годишно. С шест до осем години рентабилност, продължавам да казвам, че това е все пак положително развитие“, добави той.

Миналата седмица Reach съобщи, че нейната печатна дейност, която включва реклама и продажби на тираж, е реализирала приходи от £406 милиона през  миналата година, което е спад от 6% в сравнение с 2023 г.

Броят на вестниците, които продава Reach, е намалял със 17% на годишна база.  Мълън каза, че това означава, че разходната база на компанията също се е свила поради намаляване на разходите за мастилото, вестникарската хартия, потреблението на енергия. Reach налага нов подход на първо място към цифровите технологии, който включва значителни съкращения на работни места в традиционната печатна дейност. Това доведе до връщане на приходите от цифрови технологии до растеж през миналата година. Като цяло дигиталните приходи са нараснали с 2,1% до £130 милиона през 2024 г., след като са се свили през 2023 г. Издателят отчете ръст от 8,6% през четвъртото тримесечие, най-бързият темп от почти три години.

Общият доход от дигитални услуги сега представлява почти една трета от общите приходи на групата Reach. Мълън обаче не иска да прогнозира кога печатът вече няма да бъде основният двигател на бизнеса на издателя. „Няма нужда да се тревожа за това в момента. Когато дойде времето, когато дигиталното изпревари вестникарската хартия, тогава ще подкрепим печатните вестници“, каза той.

Преместването на фокуса към дигиталното на първо място доведе до значително съкращение на старши и дългогдишен редакторски персонал през миналата година, включително редакторите на Mirror, Sunday Mirror, Daily Express и Sunday Express. Това са общо почти 800 позиции в най-голямото съкращение на работни места във вестникарската индустрия от десетилетия. Групата Reach все още наема нов персонал, макар и с много по-ниски заплати, в подкрепа на цифровия преход. „Ние инвестираме в дигитално. Въведохме 60 журналисти в дигиталната сфера в бизнеса само през втората половина на миналата година“, казва изпълнителният директор.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Мъск подкрепи излизането на САЩ от НАТО, нарече външният министър на Полша "дребно човече"
На днешната дата, 10 март. Рождениците днес
Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 10 до 16 март
Тръмп очаква добри резултати от преговорите за Украйна в Саудитска Арабия, Зеленски потвърди присъствие
Сблъсъци в Румъния, след като забраниха на Джорджеску да участва в изборите за президент
Президентът на Северна Македония отзова девет посланици, включително и в България
Огромен пожар край бреговете на Англия след сблъсък на петролен танкер и товарен кораб
ЦИК: При промяна в общия брой действителни гласове, може и да има разместване в парламента