Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Българското вино през очите на световния винен експерт Оз Кларк
Mastercard подкрепи гостуването на един от най-ярките гласове в света на виното – Оз Кларк – на сцената на изложението DiVino Taste и сред малките производители у нас
Кой е Оз Кларк
През последните 40 години Оз Кларк е лицето и небцето на винената революция във Великобритания. Чрез своя актьорски талант и обаятелна реторика, чрез винената си експертиза и дългогодишно шоу по BBC, той демократизира пиенето на качествено вино за няколко поколения.
Когато върви по улиците на Лондон, всякакви хора – от таксиметрови шофьори до лордове – го спират, за да се консултират с него какво червено вино ще върви най-добре към коледната им вечеря или какво бяло вино да предложат на сватбата си. Оз е завършил теология и психология в Оксфорд, а това придава на и без това достолепната му фигура неподражаемо излъчване на задълбоченост и мъдрост, когато говори за вкусове, сортове и изобщо за живота.
Оз Кларк. Фотография: Николай Илиев
Малките големи винарни
Mastercard се озова отново в епицентъра на специалните преживявания в България и този път посрещна и съпроводи световно признатия винен експерт Оз Кларк, за да популяризира усилията и продукцията на малките винарни в България. Само допреди 20 години семейните винопроизводители почти не съществуваха в страната ни, а производството се концентрираше в големи индустриални обеми.
Фотография: Радостина Ганева
Фотография: Радостина Ганева
Днес десетки малки изби са се посветили на високото качество и вината им майсторски съчетават утвърдените винарски традиции с модерни идеи за стил и техники, акцент върху местни български сортове и стремеж към устойчиви природосъобразни практики в лозята и производството.
В резултат на това днес за щастие картата на винопроизводството в България е различна и британският винен гуру имаше какво да обиколи, записвайки в дебел тефтер подробности за всяко вино от десетките дегустирани бутилки. Надяваме се да прочетем в следващите му статии и книги за ценните местни сортове на България и как те се превръщат във впечатляващи вина на световно ниво в професионалните ръце на своите майстори във винарните Златен Рожен, Вила Мелник, Дамяница, Капатово, Орбелус, Орбелия, Михови Естейт, Абдийка, Рупел, Виа Верде, Либера, Синтика, Драгомир, Катаржина, Фоур Френдс, Мидалидаре, Бетър Халф, Далаков, Зорница, Ая Естейт, Малката звезда, Шато Коларово, Иво Върбанов, Заара Естейт, Тера Тангра, Братанов, Вила Басареа, Розалеа, Бизанте.
Фотография: Радостина Ганева
От долината на река Струма до Сакар, Пловдив и Стара Загора, мистър Кларк беше впечатлен от красивата природа, богатото кулинарно наследство и страстта, с която младите винари пишат новата история на българското вино. „Виното е визия, смелост, емоция,“ сподели Кларк, „но най-вече е свобода. То трябва да отразява характера на своя създател, а не да следва чужди очаквания.“ Оз откри в определени бутилки именно този характер и потвърди надеждата ни, че България има светло бъдеще на световната винена сцена.
Виненият експерт Оз Кларк гостува и на специалното дегустационно събитие на Mastercard и DiVino, в което вина от всички български региони бяха съчетани с традиционни и уникални рецепти, интерпретирани с авторския почерк на шеф Владислав Пенов от ресторант „Космос“, носител на отличието „Ресторант на годината 2023“, както и на световната марка за качество JRE-Jeunes Restaurateurs.
Фотография Радина Ганчева
Фотография: Радина Ганчева
Фотография: Радина Ганчева
Мистър Кларк опита неподражаемото зелено сирене с ръжен хляб и българска роза, прясол по влашки, синдермьо със смилянско сирене и манатарка, еленски бут с шипки и катък, патешко със сини сливи и лешници, в компанията на димят, червен мискет, гъмза, мавруд, каберне совиньон и сира.
Със своя чар, британски хумор и богата винена култура, Оз Кларк превърна всяка минута от гостуването си в България в празник на хубавото в живота. За него бутилката вино не е просто напитка – тя е поема, танц, мелодия, на която се наслаждаваме като на истински и неповторим шедьовър. И точно така, с артистичен размах и магнетично присъствие, Кларк ни убеди, че виното е съкровище, което прави света по-красив и по-вълнуващ.
Фотография Радина Ганчева
Мисията на Mastercard
Чрез тази си инициатива Mastercard продължава мисията си да подкрепя визионерите на местната винена и кулинарна сцена, които могат да превърнат страната ни в топ дестинация за елитни туристи. Брандът изведе български занаятчийски винарни на международното изложение Slow Wine Fair в Италия, където светът успя да се запознае с отличителните качества на българското добро, чисто и честно вино.
Гостуването на Оз Кларк се осъществи и благодарение на неуморните усилия за подкрепа на родното вино, които полага Емил Коралов, организатор на най-голямото изложение на българските винопроизводителите DiVino.Taste и на Kaтя Йончева, издател на „Каталог на българското вино“.
Mastercard пое ангажимент да включи един милиард души и 50 милиона микро и малки предприятия в дигиталната икономика до 2025 г. По силата на тази инициатива малките и средни предприятия в сегмента HoReCa продължават да получават достъп до иновации и гъвкави цифрови решения за приемане на карти от Mastercard и нейните партньори на пазара. В продължение на шест години Mastercard инвестира в развитието на малки POS терминали, интеграцията на Tap-on-Phone решения с водещи български банки и осигуряването на сигурни плащания за електронна търговия. По този начин малките бизнеси в категорията за отдих и туризъм остават конкурентоспособни и предлагат удобства на съвременните потребители.
Mastercard също така подкрепя всички големи събития и преживявания, свързани с храна и вино, включително градски фестивали, ресторантски конкурси и пазари. Анализите на компанията показват, че за съвременните поколения, пред покупките на вещи, са по-важни интересните изживявания, оставящи трайни спомени.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.