Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|3 въпроса, които трябва да си зададете, преди да смените работата си
Като цяло е хубаво в CV-то ви да показва, че имате богат стаж в различни компании. Твърде честата промяна на работното място обаче може да ви накара да изглеждате по-малко желани пред бъдещия ви работодател, показва ново изследване, проведено от фирмата Robert Half и цитирано от Mashable.
Според него мениджърите в отдел „Човешки ресурси“ гледат негативно на служители, които са си сменили работата пет пъти или повече за 10 години.
Пол Макдоналд, старши изпълнителен директор в Robert Half, заяви, че повечето работодатели осъзнават, че кандидатите за нови постове вероятно са се задържали за кратко на предишните си работи, тъй като пазарът на работната ръка бе изключително непредсказуем през последните години.
„Компаниите обаче търсят хора, които ще се посветят изцяло на организацията, могат да допринасят за нея и й помага да постига своите кратко- и дългосрочни цели. - коментира Макдоналд. – Твърде честата и целенасочена промяна на работното място може да ви навреди.“
Именно поради тази причина Robert Half ви предлага няколко въпроса, които трябва да си зададете, преди да решите дали да напуснете сегашното си работно място:
Защо търсите нови възможности? Нуждаете се от по-голямо предизвикателство или от повече пари? Офисът ви се намира твърде далече? Може би се нуждаете от по-гъвкави часове, от по-добра връзка с вашия мениджър? Определете най-важните фактори за вас и търсете нова работа, само ако смятате, че тя ще ги подобри.
Замисляли ли сте се за друг пост в същата компания? Служителите не трябва да си смятат, че трябва да напуснат сегашната компания, за да намерят работата, която искат. Вероятно сегашният им работодател може да им предложи друг пост, който е по-подходящ за тях.
Къде се крият най-големия потенциал и стабилност в дългосрочен план? Можете ли да развиете своите умения и да напреднете в кариерата си в сегашната компания или трябва да потърсите друго работно място? Можете да се окажете неприятно изненадани от факта, че в новия ви офис перспективите за развитие са ограничени или пък че самата компания изпитва затруднения.
Изследването се базира на интервюта с над 300 мениджъри в отдел „Човешки ресурси“ на компании с 20 или повече служители в САЩ.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.