И най-лошият има шанс да се промени
Никой не иска да бъде лош шеф. За съжаление, изглежда, че има много повече „лоши“ шефове, отколкото „добри“. Според проучване на Gallup само 1 от 10 души притежава вродени лидерски умения. Същото изследване показва, че 60% от служителите, които планират да напуснат работното си място, определят като основна причина за това си решение лошото ръководството и липсата на добри мениджъри.
Не е необходимо обаче да се стига до такива ситуации.
Шейн Меткалф, съосновател на технологичната компания за човешки ресурси 15Five, обяснява, че наскоро фирмата е пуснала на пазара безплатна платформа за онлайн обучение, която дава на мениджърите нужните средства, за да отключат пълния потенциал на своите служители и да увеличат приноса им към компанията.
Ето 5 съвета от Меркалф, които ще ви помогнат да станете страхотен лидер.
1. Всичко започва със самоанализ
Всички искаме да вярваме, че имаме личен живот, който е самостоятелен и напълно отделен от нашата кариера. В действителност обаче ние сме повлияни и мотивирани от невидими за нас неща, които ни се случват както в офиса, така и у дома. Работата влияе на личния ни живот, и личния ни живот влияе на нашата работа. За да можете да подкрепите служителите си, първо трябва да сте наясно със собствените си проблеми и трудностите, пред които сте изправени.
2. Създайте чувство за психологическа безопасност
Ейми Едмъндсън определя психологическата безопасност като „споделено вярване, че всеки член на екипа може спокойно да споделя мнението си и да поема лични рискове“. Това до голяма степен е свързано с начина, по който мениджърите реагират на грешките на своите служители. Здравословният подход към изграждането на подобна безопасност преминава през задаването на въпроси от рода на „Какво научихте от грешките си? Как може да подобрите представянето си следващия път?“, вместо заливането на служителите с остри критики и заплашителни изказвания. Опитването на нови неща е от критично значение за успеха в съвременната бизнес среда, така че хората трябва да знаят, че спокойно може да експериментират и да поемат рискове.
3. Търсете активно обратна връзка и се вслушвайте в думите на вашите служители
Това означава да сте изцяло фокусирани върху разговорите си с вашите служители и да не мислите за отговорите, които ще им дадете, докато говорят, а да ги слушате внимателно. Когато хората имат чувството, че гласът им се чува и че ръководителят им действа в техен интерес, те започват да му имат повече доверие и стават по-лоялни.
4. Съсредоточете се върху силните страни на вашите служители
Мениджърите трябва да могат да разпознават силните страни на своите служители и да знаят как да ги развиват както на индивидуално, така и на екипно ниво.
5. Култивирайте начин на мислене, фокусиран върху растежа
Начинът на мислене, фокусиран върху растежа, в основата си се свежда до идеята, че всеки човек е в „процес на развитие“ през целия си живот. Усилията на мениджъра трябва да бъдат насочени именно към развитието на способностите и уменията на неговите служители.
....................
Питър Иконъми, автор на бестселъра „Managing for Dummies, The Management Bible, Leading Through Uncertainty“, за inc.com
Редактор: Георги Георгиев
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.