Бутикови и малки семейни хотели - има бъдеще в тях!

Бутикови и малки семейни хотели - има бъдеще в тях!

„Малките семейни хотели все още имат голямо бъдеще“, това прогнозира Марк Фон Милдерс - вицепрезидент на Европейската туристическа асоциация HOTREC, която обединява 45 асоциации от 33 европейски страни. Той е у нас за среща с Българската асоциация на хотелиерите и ресторантьорите.

„Ние като индустрия трябва да следваме желанията на потребителите и затова в бъдеще виждаме повече бутикови хотели. Споделената икономика ще отнеме част от пазара, но засега сме в растящ пазар. Истината е, че исканията на потребителите се изменят и е ясно, че престои промяна. Това се вижда и от хотелите Mariott, които започнаха да инвестират повече средства в апартаменти. Но нека не подценяваме хотелската стая, която все още има голям пазарен дял“, подчерта Марк Фон Милдерс. И определи като грешно решението на инвеститорите в хотели, които правят стаите толкова малки, че е трудно да си преместите багажа.

Вицепрезидентът на Европейската туристическа асоциация HOTREC определи като грешка на българския парламент отпадането на изискването за съгласие на 50 на сто от живеещите в етажната собственост при отдаване на апартаменти за гости под наем, което първоначално беше записано в Закона за туризма. И изтъкна, че такова съгласие трябва да се получава от 75% от живеещите в сградите.

„Увеличава се търсенето на всякакви туристически продукти и се понижава възрастта на туристите. Българите все повече се търсят зелените дестинации, повишен е и интересът към културния туризъм“, коментира съпредседателят на БХРА Ваня Пеевска. Тя очерта като проблеми чартърните палети, визите за руските туристи, които в момента спъват туристическия бранш у нас.

„Airbnb е нелоялна конкуренция за нашия бранш, макар че ние досега не сме излезли с официална позиция. Те на практика правят хотел в блока, където хората живея. Не мисля, че това е нормално. Ако искат да го правят и ако собствениците на имоти около тях са съгласни, то нека да си плащат данъците като се категоризират. Ако такъв бизнес се разрасне, е възможно да се стигне до фалити на около 30% от малките фирми в туристическия бранш у нас“, категорична е Ваня Пеевска.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ