Големите печеливши от метавселената
Бумът на интерес към Метавселената, чието поддържане изисква огромна изчислителна мощност, ще бъде от голяма полза за световните производители на чипове, смятат анализатори, цитирани от Си Ен Би Си.
Смятаната за следващата стъпка в развитието на интернет метавселена представява вирутален свят, в който хората си взаимодействат чрез триизмерни аватари, които могат да бъдат контролирани с устройства за виртуална реалност като тези на Oculus.
Концепцията за метавселената прикова вниманието на инвеститорите миналата година, след като гигантът в сферата на социалните мрежи Facebook обяви през октомври, че променя името си на Meta.
„Големите печеливши от метавселената са технологичните компании“, коментира Хоу Уей от DBS Bank.
От фирмата за финансови услуги Morningstar обаче са категорични, печалбите няма да бъдат разпределени поравно.
„Тъй като много от действията, които се изпълняват в метавселената, включват обработка в реално време на огромно количество данни, това ще изисква полупроводници от най-висок клас, каквито прозивеждат само TSMC, Samsung и Intel“, посочват от фирмата.
По-малките производители, като United Microelectronics Corporation, SMIC и GlobalFoundries, могат да спечелят само от компонентите с по-ниска стойност от веригата на доставки, като например чипове за управление на захранването и драйвери за дисплеи, посочват от Morningstar.
Миналата година акциите на Nvidia поскъпнаха със 125% на фона на надеждите за успеха на метавселената. Водещият от Си Ен Би Си Джим Креймър избра производителя на чипове като една от четирите компании, чиито книжа трябва да купуват инвеститорите, ако искат да заложат на метавселената.
Meta, както и Apple, Microsoft и Google, се подготвят да пуснат нови хардуерни продукти и софтуерни услуги за метавселената.
В Азия Китай също се готви да стане голям играч в този сектор. Шанхай включи метавселената в своя петгодишен план за развитие, който призовава за „насърчаване на прилагането на метавселената в области като обществени услуги, бизнес офиси, социални забавления, промишлено производство, безопасност на производството и електронни игри“.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.