Oculus Go - “The Sweet Spot”
“The sweet spot”. Изглежда, че това ще бъде новият фокус що се отнася до VR технологиите.
Концепцията беше представена за първи път на четвъртото годишно събиране Oculus Connect. Какво точно представлява “The Sweet Spot”? Нито само мобилен VR, нито само PC-базиран VR, а смесица от двете. Без кабели, но със същата добра производителност, която има Oculus Rift. Реализирането на крайната цел вероятно е далече, но Oculus поема първите стъпки в тази посока на Connect, обявявайки своят нов Oculus Go хедсет, с цена от едва 199$. Достояние на публиката стана прототипът Santa Cruz, който поддържа inside-out position tracking (явно някой се е сетил, че не е много рентабилно да купуваме нови мебели след всяко по-динамично VR преживяване).
Какво точно представлява Oculus Go?
Oculus Go е доста лесен за обяснение: Представете си Oculus-базирания Gear VR хедсет на Самсунг, но без нуждата да имате телефон, който да захранва това VR изживяване. Това е. И това всъщност е всичко от което Oculus се нуждае. 99-доларовият Gear VR е страхотен хардуер, но неговите потребители винаги са били ограничени до групата от хора, които притежават съвместим Samsung Galaxy смартфон. С отстраняването на тези зависимости Oculus Go разширява този потенциален потребителски кръг значително и ниската му цена от 199$ допринася за това, като го прави един от най-евтините VR хедсети на пазара, в началото на идната 2018 г. А най-важното - без никакви кабели, които да ви свързват и към PC също. Oculus Go също така ще включва и вградено аудио, което е значително подобрение както от Samsung Go, така и спрямо оригиналния Oculus Rift, който заради слушалките в естетически аспект страдаше от гигантизъм. Аудиото на Oculus Go ще поддържа пространствено озвучаване, а говорителите изглежда ще са вградени в хедбенда.
Дали като цяло изживяването ще е добро, като PC-зависим VR? Трудно, въпреки че дисплея на Oculus Go ще е 2560х1440 px. спрямо 2160х1200 px. при Oculus Rift. Защо „трудно“ в такъв случай? Ами защото въпреки това Oculus Go в своята същност си остава мобилен VR хедсет и това се потвърждава от факта, че Oculus потвърдиха, че Gear VR приложенията ще бъдат съвместими с Oculus Go, тъй като той ще използва същите контролни схеми.
Трябва да се отбележи също така, че Oculus Go няма да включва position-tracking едновременно за хедсета и контролерите както е при Gear VR, а само head tracking.
Автор: Георги Кацаров
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.