Кораб, управляван само от изкуствен интелект, потегли в открито море
Под командването на AI Captain, първият напълно автономен кораб, задвижван от соларна енергия вече е на вода. Mayflower е морски изследователски кораб и ще плава през океаните, без реален екипаж на борда, за да събира данни за околната среда.
Новият, напълно самостоятелен тримаран е съвместен проект на Морската изследователска организация ProMare и IBM. Проектиран така, че да осигури безопасен, гъвкав и ефективен начин за събиране на данни за океаните, новото поколение Mayflower обещава да трансформира океанографията, като работи в тандем с учени и други автономни кораби. Целта е да разбере повече за критични проблеми като глобалното затопляне и замърсяването с микро пластмасови частици, както и да спомогне за опазването на морските бозайници. Компанията ProMare координира научните изследвания, които се извършват съвместно с IBM Research, както и с редица водещи научни организации.
[[{"fid":"361391","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":453,"width":806,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]
MAS разполага с AI Captain, създаден от разработчиците на ProMare и IBM, което му дава възможност да усеща, мисли и взема решения в морето без физическо присъствие на капитан или екипаж на борда. Новият клас морски изкуствен интелект е подсилен с най-новите модерни изчислителни системи на IBM, софтуер за автоматизация, технология за компютърно наблюдение и софтуер Red Hat Open Source.
„Способен да сканира хоризонта за възможни опасности, да вземе информирани решения и да промени курса въз основа на синтез на данните в реално време, автономният кораб Mayflower има повече общо с модерна банка, отколкото със съименника си от XVII век.“, разказва Анди Станфорд-Кларк, Главен технологичен директор, IBM Великобритания и Ирландия. "Със способността си да продължи да работи при най-трудните условия, този малък кораб е микрокосмос за всеки амбициозен бизнес от XXI век."
[[{"fid":"361392","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":550,"width":825,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]
За да дадат възможност на последователите си по целия свят да се запознаят с MAS и как изпълнява различните си мисии, IBM и ProMare стартираха нов интерактивен уеб портал. Създаден от IBM iX, отделът за бизнес дизайн на IBM Services, порталът MAS400 е проектиран да предоставя актуализации в реално време за местоположението на кораба, условията на околната среда и данни от различните му изследователски проекти.
Актуалната прогноза за времето ще бъде излъчвана от The Weather Company, тъй като MAS получава прогнозни данни и информация от новия IBM Weather Operations Center.
В портала има дори чатбот „октопод“ със седем ръце, наречен Artie, който твърди, че се е качил на кораба като пътник. Задвижван от технологията IBM Watson Assistant и създаден в партньорство с европейския стартъп Chatbotbay, Artie е обучен да предоставя информация за MAS и неговите действия в реален и достъпен формат.
„MAS400.com е един от най-модерните уеб портали за океански мисии, който някога е създаван“, казва Фредрик Сорейде, научен директор на проекта за автономния кораб Mayflower и член на борда на ProMare." Защитата на океана зависи от способността ни да ангажираме обществеността с важни въпроси, които са свързани с неговото здраве. Порталът MAS400 е създаден за да прави точно това и да информира хората къде е корабът, с каква скорост пътува, при какви условия работи и какви изследвания провежда. Потребителите могат дори да помогнат на “октопода” Artie да улови хирургически маски, фасове от цигари и други все по-често срещани предмети, замърсяващи океана, от виртуален океан с различни данни и факти.“
През следващите шест месеца MAS ще направи няколко изпитания в морето и ще предприеме различни изследователски мисии и пътувания, а през пролетта на 2021 г. ще се опита да прекоси Атлантическия океан. Трансатлантическото пътуване на MAS ще бъде с подобен маршрут и пионерски дух, както Mayflower от 1620 г., който е направил същото пътуване преди 400 години.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.