Facebook създава комисия за информационна политика по време на избори
Facebook възнамерява да сформира собствен консултативен комитет, който да определя информационната политика по време на избори, съобщава The New York Times.
Според сведенията на изданието, компанията се е обърнала към академици и политолози с предложение за създаване на орган, който да бъде упълномощен да взема някои решения относно регулирането на дейността на социалната мрежа по време на избори в определена държава. По-специално комисията ще може да формира позиция относно предизборната реклама, както и дезинформацията.
Facebook ще обяви официално създаването на новия орган през есента в подготовка за междинните избори през 2022 г., пише изданието, цитирано от Агенция "Фокус". По този начин компанията и нейният основател Марк Зукърбърг искат да избегнат критиките, с които ги нападнаха след общите избори на 3 ноември.
От 27 октомври миналата година Facebook въведе забрана за публикуване на политически реклами в едноименната социална мрежа и Instagram с цел борба с разпространението на дезинформация и опити косвено да се повлияе на настроението на избирателите преди общите избори в Съединените щати. Компанията премахна това ограничение едва в началото на март.
След бунтовете във Вашингтон на 6 януари Facebook попречи на Доналд Тръмп, тогава американски президент, да публикува в социалните си мрежи. Първоначално блокирането трябваше да продължи до изтичане на правомощията му по обяд на 20 януари, но впоследствие остана за неопределено време. През юни компанията реши, че републиканецът ще може да възстанови профилите си след две години, при определени условия.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.