Сега е моментът да промените фирмената култура

Сега е моментът да промените фирмената култура

Само за година Covid-19 напълно промени начина ни на живот и работа. Някои индустрии бяха временно прекъснати, появиха се нови категории услуги. Много хора останаха по домовете си, а търсенето на доставки нарасна. В момента по-малките компании се оказват в изгодна позиция на пазара, с нов достъп до по-голяма клиентска база, но с това се увеличава и натиск върху компаниите да осъществяват бързи доставки. Сега е и моментът да се обърне внимание на вътрешната фирмена култура. Ето четири основни стъпки, които могат да помогнат както на новодошлите, така и на марките ветерани да подобрят фирмената си култура: 

1. Определяне на фирмена идентичност 

Много компании съществуват без подходяща марка, особено на пазара на услуги. Вземете логистичната индустрия. След като забеляза тази липса на уникална идентичност в логистичната компания ArdentX, съоснователят Конър Милър реши да кодира определен набор от ценности, които ще бъдат свързани с ArdentX, като тяхната работна етика.

"Основните ценности са много важни за вашата култура и успеха ви като организация. Уверете се, че те се поддържат от всеки член на вашия екип. Придържайки всички служители към един и същи стандарт, това ще насърчи поддържането на отворена култура, основана на равенство. Това също ще спомогне за популяризирането на основните ви ценности във всички отдели, така че те да се вкоренят във вашата култура", казва журналистката Кейт Хайнц посъветва в скорошна статия за Built In. 

2. Отговорност от страна на висшето ръководство

Качеството на изпълнителното управление е един от най-важните компоненти за успеха на компанията. Фирмените лидери са отговорни за управлението на бизнеса в посока на растеж, иновации и устойчивост.

3. Провеждане на интервюта при напускане на служители

Неизбежно, някой ден служителите ще искат да напуснат компанията. Това може да се случи по различни причини, включително по-добри възможности, промяна в кариерата или по-нататъшно образование. На текучеството на служителите обикновено се гледа с лоши очи, но понякога напускането на персонал от вашата компания може да се окаже възможност за растеж. 

4. Общуване 

В много компании комуникацията е еднопосочен поток, който само преминава в посока от ръководството към екипа. В такива случаи служителите рядко усещат, че гласът им е важен при обсъждането на текущи събития в екипа. В една здрава компания мениджърите искат да чуят мнението на хората и не се страхуват да попитат: "Какво мислите за това?",  "Добра идея ли е?", "Как бихте го направили по различен начин?" 

Разработването на стабилна фирмена структура ще засили връзката с клиентите на вашата марка. Извършването на тази инвестиция неизбежно ще доведе до видими резултати във вашата компания. 

Източник: Луис Хорхе Риос за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ