Toyota се завръща във Формула 1
Притежаваният от САЩ екип на Формула 1 Haas и Toyota обявиха многогодишно техническо партньорство в петък. Това е ход, който връща най-големия производител на автомобили в Япония към състезанията за Гран При за първи път от 2009 г., предава Ройтерс.
Haas ще продължи да използва двигателите на Ferrari, след като през юли се споразумя за удължаване на договора до края на 2028 г. Хаас, чийто шеф на отбора Аяо Комацу е японец, са седми в световното първенство при конструкторите с 31 точки, отивайки на домашното Гран при на САЩ в Остин, Тексас, следващата седмица.
Партньорството с Toyota Gazoo Racing, подразделението за моторни спортове на автомобилния производител, започва незабавно с брандиране на колите VF-24, управлявани от Нико Хюлкенберг и Кевин Магнусен на пистата на Америка.
Toyota Gazoo Racing ще стане официален технически партньор на Haas, като двете страни ще споделят опит, знания и ресурси. Toyota ще предостави дизайнерски, технически и производствени услуги.
„Да имаме подкрепа от световен лидер в автомобилния сектор и да работим заедно с нашата организация, като същевременно се стремим да развием и ускорим техния собствен технически и инженерен опит – това е просто партньорство с очевидни ползи и за двете страни“, каза Комацу в изявление.
„Способността да се възползваме от ресурсите и базата от знания, налични в Toyota Gazoo Racing, като същевременно се възползваме от техните технически и производствени процеси, ще бъде инструмент за нашето собствено развитие и ясното ни желание да увеличим още повече нашата конкурентоспособност във Формула 1. В замяна предлагаме платформа за Toyota Gazoo Racing, за да използва напълно и впоследствие да усъвършенства техните вътрешни инженерни възможности“, добави Комацу.
Комацу благодари на Ferrari и шефа на техния отбор Фред Васьор за подкрепата за създаването на партньорството, както и на шефа на Формула 1 и бивш шеф на Ferrari Стефано Доменикали.
Президентът на Gazoo Racing Томоя Такахаши каза, че партньорството също има за цел да "култивира шофьори, инженери и механици".
Toyota са активни в световния рали шампионат и състезанията за издръжливост и разполагат с аеродинамичен тунел в добре оборудваната си централа в Кьолн, Германия, който лидерите в шампионата на F1 McLaren използваха, докато техният собствен не влезе в експлоатация.
Haas ще има изцяло нов състав през следващата година от опитния французин Естебан Окон и британския новобранец Оливър Беърман, резервата на Ferrari, който се състезава вече два пъти през този сезон като заместник във Ferrari и Haas.
Toyota влезе във Формула 1 със собствен отбор през 2002 г., но никога не спечели състезание, въпреки че имаше един от най-големите бюджети в спорта. Те също така предоставиха на Williams двигатели от 2007 до 2009 г.
Вътрешните конкуренти Honda, които напуснаха Формула 1 през 2008 г., но се върнаха като производител на двигатели през 2015 г., в момента си партнират с шампионите Red Bull. През 2026 г. те ще започнат нова и изключителна връзка с Aston Martin.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.