Има ли София ефективни транспортни политики?

Въпросът дали Столична община води адекватни и работещи транспортни политики стана повод за разгорещен дебат между общинските съветници по време на днешното заседание на СОС за приемането на бюджета на столицата за тази година.
Транспортната политика на общината е провал, заяви общинският съветник от "Спаси София" Борис Бонев. Той се позова на данни на Центъра за градска мобилност от 2014 година, в които се посочва, че броят на пътниците, ползващи градски транспорт в София намалява, въпреки големите инвестиции в подобрението на транспорта и инфраструктурата.
Кметът на столицата Йорданка Фандъкова отговори, че всякакви спекулативни числа, че броят на пътниците в градския транспорт намалява, са извадени от контекста.
"Данните на Центъра за градска мобилност са официални и ако са спекулативни, нека кметът Фандъкова пита дружеството, за което тя отговаря защо дава спекулативни данни за пред обществото. Става въпрос за данни по отношение броя на пътниците, по отношение разходите на центъра. Има официално преброяване на пътниците. Те показват, че въпреки инвестициите в превозни средства на градския транспорт, въпреки че населението на София расте, броят на пътниците намалява. Транспортната политика на Столична община е провал", обясни Бонев.
Той изтъкна като основна причина за това, че София няма транспортен модел на града - не се знае къде отиват пътниците, какво търсят като дестинации. "Генералната схема с линиите не е променяна от десетилетия и тя не отговаря на съвременните нужди на града", обясни Бонев.
"За мен е проблем, че през 21 век се случва преброяване на пътниците в превозните средства вътре в превозните средства, при положение че това може да се случва електронно с датчици. Имаше предложения на Start up компании за безплатни тестове за извършване на преброяването, които обаче не бяха реализирани", уточни той.
"Данните на ЦГМ се базират от 2014 година. Разчетите, които има в момента е, че няма намаляване на пътниците в сравнение с 2014 година. В края на годината ще стартира новата тикет система, която ще дава аналитични данни в реално време за всички пътуващи. На базата на тази информация ще имаме възможността за обективно анализиране на линиите на града, което ще доведе до оптимизация на някои линии", обясни председателят на Комисията по транспорт и туризъм към Столичния общински съвет от групата на ГЕРБ Зафир Зарков.
Според него точно преброяване ще има само с електронна тикет система, която ще има в края на тази година.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Европейската космическа агенция ще изпрати в орбита атомни часовници
Наука и Здраве |Градският транспорт в София с удължено работно време за великденските празници
Общество |Планът на Пекин да превърне Южнокитайско море в новия Персийски залив
Свят |Владимир Путин обяви великденско примирие в Украйна
Свят |Патриархът ще отслужи литургия за празника Възкресение Христово в катедралата "Св. Ал. Невски"
България |Един наръчник за перфектните комбинации от цветове
Маркетинг |На днешната дата, 19 април. Велика събота
На днешната дата |Куражът може да трансформира вашето лидерство
Лидерство |Неизвестно за известните: Наследство в Минесота отваря пътя към сграда, в която Жул Верн довършва „Тайнственият остров“
Любопитно |Шест видео формата, с които ще повишите своята онлайн видимост
Маркетинг |Цитат на деня
Цитат на деня |Покупките на жилища в Испания от чужденци растат с 10,3%. Кой, къде и колко харчи?
Бизнес |Бившият президент Джо Байдън иска 300 000 долара хонорар за слово на събитие
Свят |

Коментари
Няма въведени кометари.